PVC004P Osobnostně a sociálně rozvojové techniky

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Lenka Ďulíková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Ing. et Ing. Jana Šajkovicsová
Supplier department: Department of Social Education – Faculty of Education
Timetable
Sat 19. 10. 16:00–19:50 D15 učebna, Sat 30. 11. 9:00–12:50 D15 učebna, 14:00–17:50 D15 učebna
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je: - získání základních vědomostí o rozvoji osobnostně sociálních kompetencí pedagogů. V pomáhajících profesích je interakce, komunikace a kontakt s člověkem (vztahování se k němu) pracovním nástrojem pedagoga volného času. - prohloubení sebepojetí, sebepoznání a sebereflexe účastníka. - vzbuzení potřeby „pracovat na sobě“ vedoucí k úsilí o vnitřní rozvoj, ve smyslu lidského i profesního. Předmět je koncipován jako praktikum se zaměřením na rozvoj osobnosti pedagoga volného času. Seznamuje účastníka se základy seberozvoje a s prací se skupinou a skupinovou dynamikou. Účastník po kurzu bude schopen: - Přemýšlet a pochopit základní principy sociální percepce, zvnitřnění a verbalizace vlastních zdrojů, ze zamyšlení nad svými silnými a slabými stránkami.
Learning outcomes (in Czech)
Na základě specifických osobnostně a sociálně rozvojových technik, aktivit a činností, následných zpětných vazeb skupiny a reflexe (vědomí) sebe sama, své sociální dovednosti, rysů, motivace, rolí a postojů pracuje účastník s otázkami: - Kdo jsem, jaký jsem, čeho se obávám, na čem mi záleží, co umím a neumím, jak působím na druhé lidi…? Jedná se o základní cestu k porozumění a pochopení druhých lidí. ověřit si sám na sobě: Jak reaguji a jak budu reagovat na měnící se podmínky v okolí,v zaměstnání?
Literature
  • SOJÁK, Petr. Osobnostní a sociální rozvoj, aneb, Strom, mozaika a vzducholoď. 1. vyd. Praha: Grada, 2017. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0342-3.
Teaching methods (in Czech)
diskuze, praktická cvičení, modelové situace
Assessment methods (in Czech)
Písemná prezentovaná sebereflexe na téma - Kdo jsem……? Moje kniha, která/ý mne v životě osobnostně rozvíjí
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2025.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2024, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/PVC004P