SMP_Mod10 Monitoring and Evaluation of Primary Prevention

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
SMP_Mod10/KombiPred01: Fri 15. 11. 9:00–15:50 učebna 30, T. Kohoutek, J. Mareš
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit účastníky se specifickými metodami a postupy, využívanými k monitorování a evaluaci činnost výchovného poradce a v širším smyslu poradenského působení školy.
Syllabus (in Czech)
  • Monitorovací schéma školy a spolupráce s vedením školy při procesu autoevaluace
  • Základní pojmy – evaluace a hodnocení, autoevaluace, sebehodnocení, interní a externí evaluace systému práce výchovného poradce. Smysl a podstata evaluace a evaluačních procesů a jejich vazba na aktuálně platnou legislativu. V souvislosti s autoevaluačními procesy vysvětlit pojmy oblast, cíl, kritérium, indikátor, metody, pravidla při jejich používání v praxi. Vztah dosahovaných výsledků a plánu práce výchovného poradce. Obsah spolupráce s vedením školy, řízení kvality výchovného poradenství a její místo v systému řízení školy.
  • Metody shromažďování informací pro proces monitorování a evaluace
  • Pojem monitorování jako proces průběžného a systematického shromažďování a zpracovávání dat o průběhu realizace plánu práce výchovného poradce. Pravidla a zákonitosti používání základních metod shromažďování informací: pozorování, rozhovor, obsahová analýza edukačních produktů žáků, dotazník, diskuze, inscenační metody, anketa, analýza SWOT, hospitace apod.
  • Jak pracovat s informacemi a daty z monitorovacího, evaluačního a autoevaluačního procesu
  • Analýza zjištěných dat a celkového stavu, jejich vyhodnocení. Posouzení z hlediska stanovených cílů. Vyhodnocení silných a slabých stránek, konkretizace zjištěných výsledků, vysvětlení příčin zjištěných výsledků, přijetí konkrétních opatření. Stanovit kdo, kdy a jak bude informován o přijatých opatřeních a jakými novými úkoly bude pověřen.
  • Typy monitorovacích a evaluačních dotazníků
  • • podle formy otázek na položky otevřené – nestrukturované a uzavřené a strukturované
  • • podle účelu lze dělit např. na zkoumání zájmů, názorů, postojů apod.
Assessment methods (in Czech)
Příprava podkladů pro monitorování a evaluaci primární prevence; lze využít v projektu závěrečné práce.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/SMP_Mod10