SPMG_ATP1 Preparation for Certificate 1

Faculty of Education
Spring 2001
Extent and Intensity
32/0. 20 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (lecturer)
PaedDr. Marie Procházková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Logopedie a surdopedie Logopedie, systém logopedické péče v ČR, platná legislativa, ontogenze řeči, stádia vývoje řeči, hlasové ústrojí- anatomie a fyziologie, artikulační ústrojí - anatomie a fyziologie, sluchové ústrojí - anatomie a fyziologie, hlavové nervy, fonetika, tvorba hlasu, poruchy hlasu, diagnostika, vývojová dysfázie, neurózy řeči, afázie, poruchy plynulosti a tempa řeči, palatolalia, dysartrie vždy včetně diagnostiky. Edukace jedinců s více vadami - ( somatopedie, psychopedie, oftalmopedie) Zvlášnosti mateřské školy pro děti s MR, symptomatické poruchy řeči u dětí s MR, diagnostika školní zralosti u dětí s MR, s MR a TP, metodika výuky na ZvŠ dle jednotlivých předmětů - zaměření na 1. stupeň, význam pracovního vyučování na ZvŠ a metodika výuky, metodika výchovy a vzdělávání žáků pomocných škol, využirí počítačů ve výuce dětí s MR, alternativní komunikace, specifika výchovy a vzdělávání dětí s autismem, školy pro děti s více vadami - zvláštnosti výchovy a vzdělání dětí s tělesným a mentálním postižením, funkce rehabilitačních stacionářů, symptomatické poruchy řeči u dětí s DMO, speciálně pedagogická centra pro tělesně postižené. Diagnostika školní zralosti tělesně postižených dětí, rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky dětí s DMO, specifičnost výuky na 1. stupni pro tělesně postižené, využití počítačů ve výuce tělesně postižených, metidka výchovně vzdělávací práce ve školách při nemocnici. Edukace jedinců s poruchami chování a sociálně nepřizpůsobivých Legislativa vztahující se ke školským speciálním zařízením pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Specifika vzdělávání a volnočasových aktivit v zařízeních pro výkon ÚV a OV.
Literature
  • ŘEHŮŘEK, Jaroslav and Dětská oční klinika DN Brno,a LF MU Brno. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení (Reeducation and management of involved sight in mixed involvement .). 1999th ed. Brno: PAIDO, 1999, 94 pp. Možnosti reedukace zraku při kombin, postižení. ISBN 80-85931-75-3. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, 181 s. ISBN 8085931516. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie. Brno: Paido, 1998, 93 s. ISBN 8085931621. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Kaptioly z logopedie I. (.). In Kaptioly z logopedie I. Brno: Paido, 1997, p. od 1do 62, 62 pp. ISBN 80-85931-41-9. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/SPMG_ATP1