SZ2BD_HSP Hygiene in the School Environment

Faculty of Education
Spring 2004
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc. (lecturer)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (lecturer)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Department of Physics – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Iveta Nováková
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice hygieny a kvality školního prostředí. Dále pak schopnost posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu.
Syllabus (in Czech)
  • Hygiena školního prostředí představuje soubor limitů základních parametrů, charakterizující pohodu žáka i učitele při výuce. Cílem předmětu je získání základních vědomostí o fyzikální problematice hygieny a kvality školního prostředí. Jde o to, aby student byl schopen objektivního posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu. Předmět umožní také praktické ukázky jak zjišťovat hodnoty dotčených parametrů a jak lze jednoduchými způsoby tyto parametry ovlivnit. 1. Parametry ovlivňující školní prostředí.2. Tepelná pohoda.3. Světelná pohoda.4. Akustika učeben. Vnější hluk5. Vlivy prostředí na vnímání a soustředěnost žáků.6. Posouzení hygieny školního prostředí ve vybraném objektu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2005.
  • Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/SZ2BD_HSP