PdF:CJ2MP_JDC2 The Methodology of the Cz.L.II - Course Information
CJ2MP_JDC2 The Methodology of the Czech Language II
Faculty of EducationSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová - Prerequisites
- It is pressupposed the student has succesfully finished the subject CJ2MP_JDC1.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s obsahem slohového vyučování na ZŠ. V seminářích mají studenti získat dovednost sestavit přípravu na vyučovací hodinu (včetně motivace a zpětné vazby), zvolit vhodné metody a formy práce, připravit doplňující materiál: texty na procvičování stylizačních dovedností, vhodné texty pro vyvození učiva, didaktické hry atd., promyslet vhodná témata slohových cvičení, naučit se opravovat nedostatky v písemných i ústních projevech žáků. Součástí práce v semináři je rovněž srovnání několika typů učebnic a diskuse o jejich koncepci (samostatná slohová část nebo včlenění slohu do jazykových lekcí).
- Syllabus (in Czech)
- 1. Obsah vyučování slohu na základní škole. 2. Metody a formy výuky slohu, organizace vyučovací hodiny. 3. Typy hodin slohového vyučování. 4. Příprava hodiny slohového vyučování. 5. Motivace, zpětná vazba. 6. Doplňující materiály: texty k procvičování stylizačních dovedností, texty k vyvození učiva, didaktické hry. 7. Témata slohových cvičení, témata slohových prací. 8. Oprava nedostatků v písemných a ústních projevech žáků. 9. Vyučování jednotlivým tematickým celkům - výstupy studentů a jejich rozbor. 10. Srovnání různých typů učebnic, diskuse o jejich koncepci. 11. Výuka je doplněna průběžnou a souvislou pedagogickou praxí.
- Literature
- ČECHOVÁ, Marie and Vlastimil STYBLÍK. Čeština a její vyučování :didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upr. vyd., v SPN vyd. 1. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 264 s. ISBN 80-85937-47-6. info
- ČECHOVÁ, Marie. Komunikační a slohová výchova. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 1998, 226 s. ISBN 80-85866-32-3. info
- MINÁŘOVÁ, Eva. Slohové vyučování (Composition teaching). In Slohové vyučování. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-210-1006-1. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zkouškou.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/CJ2MP_JDC2