PdF:ZS1BK_LILT Interpreting Lit. Texts - Course Information
ZS1BK_LILT Interpreting Literary Texts
Faculty of EducationSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět se zaměřuje na interpretaci jako stěžejní metodu práce s uměleckými texty. Teoretický výklad - interpretace literárněvědná a literárněvýchovná, vztahy mezi nimi - doplňují praktické ukázky komplexních i parciálních (literárněvýchovných) interpretačních postupů
- Syllabus (in Czech)
- 1. Pojem interpretace v historických i aktuálních souvislostech. 2. Interpretace literárněvědná a literáněvýchovná. 3. interpretační postupy při práci s prozaickými žánry. 4. Interpretační postupy při práci s poezií.
- Literature
- VAŘEJKOVÁ, Věra. Literárněvýchovná interpretace uměleckého textu na 1. stupni základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 95 s. info
- LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole. 2. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997, 120 s. ISBN 80-7082-364-X. info
- OBERT, Viliam. Práca s literárnym textom pre deti a mládež. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1985, 132 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- ukončení: zápočet Samostatná individuální práce: písemná interpretační analýza prozaického a básnického textu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/ZS1BK_LILT