PdF:Bi2BP_DPRB Determination of Invertebrates - Course Information
Bi2BP_DPRB Determination of Invertebrates
Faculty of EducationSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Robert Vlk, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Robert Vlk, Ph.D. - Timetable
- Wed 6:50–8:25 laboratoř 81
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Biology (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- Cíl výuky: Studenti si prohloubí již získané základní taxonomické znalosti spojené se znalostmi fylogenetických vztahů, základní znalosti o bionomii, etologii, ekologii a rozšíření vybraných skupin bezobratlých živočichů. Ve cvičeních studenti zvládnou determinaci nejdůležitějších zástupců naší fauny až do úrovně druhu, přičemž se důvěrně seznámí s morfologií jejich těl a s determinačními znaky. Vědní, činnostní a axiologický potenciál: Důraz je kladen na znalost těch skupin bezobratlých živočichů, se kterými se budoucí učitel a jeho žáci budou setkávat při zajišťování výuky přírodopisu na základní škole a v nižších ročnících gymnázia. Student, budoucí učitel, musí být vybaven takovým množstvím znalostí a dovedností, které v praxi zajistí jeho prestiž a autoritu před žáky. Činnostní potenciál představuje v zoologii ty dovednosti, které umožní učiteli orientovat se v přírodě, najít živočichy v jejich přírodním prostředí, determinovat je pomocí odborného klíče, umět je žákům ukázat pod mikroskopem s důrazem na morfologické determinační znaky. Učitel musí být příkladem, který budou žáci následovat, musí živočichy nejen co nejlépe determinovat, ale také vysvětlit jejich nezastupitelné místo v biocenóze.
- Syllabus
- 1. Protozoa 2. Porifera: 3. Cnidaria 4. Platyhelminthes 5. Pseudocoelomata: Rotifera, Gastrotricha, Nematoda 6. Mollusca: Gastropoda and Bivalvia 7. Annelida: Oligochaeta and Hirudinea 8. Chelicerata: Araneida, Pseudoscorpionida, Opilionida and Acari 9. Crustacea I - Entomostraca: Anostraca, Notostraca, Conchostraca, Cladocera, Ostracoda, Copepoda and Branchiura 10. Crustacea II - Malacostraca: Isopoda, Amphipoda and Decapoda 11. Myriapoda: Chilopoda and Diplopoda 12. Insecta (= Ectognatha) I - Hemimetabola 13. Insecta (= Ectognatha) II - Holometabola:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/Bi2BP_DPRB