OP3DC_DPIT Practicum on Information Technology

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PaedDr. Pavel Konupčík (lecturer)
Guaranteed by
PaedDr. Pavel Konupčík
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská
Prerequisites (in Czech)
Zápočet z předmětu "Informační technologie" MI3DC_DIT.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 100 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/100, only registered: 0/100
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Posluchač má hlouběji poznat pedagogické aspekty při využívání moderní vizuální techno-logie v pedagogické praxi. Realizovat přípravu na vyučovací jednotku s využitím didaktic-kých technologií. Jako zdroj informací při přípravě učitele využít Internetu: prostudovat vybrané WWW stránky MŠMT a další s pedagogickou tématikou. Zpracovat kopírováním a střihem videopořad pro výukové účely. Připravit prezentaci realizovanou programem PowerPoint.
Syllabus (in Czech)
  • 1/ Didaktická aplikace zpětného projektoru a vizualizéru s využitím jejich příslušen- ství v pedagogické praxi. Možnosti velkoplošné projekce. 2/ Aplikovat diaprojekci a epiprojekci ve vyučovacím procesu. Příprava vhodných podkladů pro projekci. Zhodnotit možnosti digitálního fotoaparátu a jeho využití při práci učitele. 3/ Stanovit využití multimedií při přípravě učitele na vyučování a při sebevzdělání učitele. Ověřit činnost digitálních médií: CD-ROM, DVD. 4/ Seznámit se s didaktickou aplikací multimediálního programu. Zvládnout techniku získávání informací prostřednictvím multimédií a Internetu. Umět pracovat s informačním systémem MU v Brně. Posoudit možnosti využití multimediálních CD ROM titulů ve školní výuce. 5/ Projekce výukového videopořadu, výběr a střih vhodného videopořadu pro výuku. Pedagogické využití videomagnetofonu, televizního přijímače a teletextu při přípravě na výuku a ve výuce. 6/ Záznam pomocí separátní snímací kamery, přepis a střih záznamu z videokamery na videokazetu VHS s uplatněním pedagogických zásad. Možnosti využití videokamery v pedagogické praxi. 7/ Příprava obrazové předlohy pro zpětný projektor, vizualizér, epiprojektor, k vybranému učivu realizovaná na PC. Příprava materiálů pro WWW stránky. 8/ Příprava prezentací k vybranému tématu, jako motivace ve výuce i mimoškolní činnosti realizovaná programem PowerPoint.
Literature
  • Viz informace učitele
Assessment methods (in Czech)
Konzultace, cvičení, ústní zkouška. Požadavky ke zkoušce: viz osnova
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: 3 hodiny společná konzultace, 8 hodin praktika po 16 účastnících, rozdělení podle pokynů vyučujícího.
Information on the extent and intensity of the course: 11 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/OP3DC_DPIT