CH2BP_6P1S Bases of Didactics of Chemistry

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Helena Pelcová
Timetable
Thu 8:50–9:35 učebna 7, Thu 14:20–16:00 učebna 7
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Tento seminář by měl být významným předělem mezi asistentským bakalářským modulem a následným profesním modulem magisterským. Teoreticky student vychází ze znalostí a zkušeností, které získal především v předmětech společného základu, zejména v disciplinách pedagogických a psychologických. Seznámí se dále s přístupy, jak vnímat, hodnotit a posuzovat reálné pedagogické fragmenty i celé vyučovací hodiny. Prakticky bude tyto přístupy individuálně realizovat a o výsledcích svých analýz informovat.
Syllabus (in Czech)
  • Semestr a jeho struktura : 1. a 2. týden - základní informace o předmětu, jeho smyslu, zařazení předmětu do systému didaktické přípravy učitele chemie (přírodních věd), instrukce pro samostatné náslechy, jejich evidence, dokumentace a jejich posuzování a hodnocení. 3. a 4. týden – systém učiva chemie na ZŠ, charakter učiva, návaznost na přírodovědu pro 1. stupeň ZŠ, učivo chemie a přístupy v duchu Rámcově vzdělávacího programu, teorie a praxe na ZŠ, školní pokusy, bezpečnost práce. 5. – 7. týden – samostatná činnost studentů na školách. 8. – 10. týden – zpracovávání získaných informací, eventuální konzultace s didaktikem. 11. – 12. týden – individuální vyhodnocení činnosti studenta, klasifikace.
Literature
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy (Introduction in the study of the bases of didacties.). Brno: MSD s.r.o. Brno, 2005, 141 pp. Škola v praxi, svazek 3. ISBN 80-86633-33-0. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář Požadavky ke zkoušce : Absolvování vstupních přednášek a diskusí. Absolvování minimálně tří náslechů vyučovacích hodin chemie na ZŠ. Zpracování předepsané dokumentace a její individuální obhajoba.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/CH2BP_6P1S