CH2MP_2P1S Chemical Subject Matter at Primary School

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
2/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Helena Pelcová
Timetable
Tue 10:40–12:20 učebna 7
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář (didaktická dílna) je zaměřen na aktivní didaktickou práci s učivem chemie pro ZŠ. Student se učí v rámci poznatkové báze školních chemických informací transformovat, aplikovat a interpretovat teoretické skutečnosti, které zvládl v pedagogických, psychologických a chemických disciplinách a zejména pak v Obecné didaktice a v Obecné didaktice chemie. Preferují se individuální, alternativní a imaginativní přístupy. Smysl semináře spočívá v seznámení se studentů s jednotlivými tématy probíranými na ZŠ a jejich didaktickou interpretací.
Syllabus (in Czech)
  • Strukturace semestru : 1.Seznámení s cílem a smyslem aktuálního předmětu 2.Doporučení možných přístupů a seznámení s modelovým produktem 3.Teoretické, technologické, didaktické, experimentální a aplikativní aspekty 4.Samostatná práce studentů-bezkontaktní výuka 5.Konzultace 6.Prezentace a obhájení semestrální práce Organizační pokyny a zadání témat: Příklady témat ke zpracování: Pozorování a pokus v chemii. Směsi. Částicové složení látek. Periodický zákon. Chemické reakce a slučovací poměry. Roztoky. Uhlovodíky, složení, struktura a vlastnosti Deriváty uhlovodíků. Oxidy a soli. Změny energie soustav při chemických reakcích. Vlivy na rychlost chemických reakcí. Redoxní reakce. Ekologizace chemického učiva. Diagnóza chemické školní práce. Chemické výpočty na ZŠ, chemické názvosloví. Přírodní organické sloučeniny.
Literature
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy (Introduction in the study of the bases of didacties.). Brno: MSD s.r.o. Brno, 2005, 141 pp. Škola v praxi, svazek 3. ISBN 80-86633-33-0. info
  • BUDIŠ, Josef, Pier Albino COLOMBO, Irena PLUCKOVÁ and Jiří ŠIBOR. Vybrané přednášky a úvahy z obecné didaktiky chemie - 1. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 82 pp. ISBN 80-210-3542-0. info
  • BUDIŠ, Josef. Videopokusy ve výuce chemie (Videoexperiments in teaching chemistry). první vydání. Trnava: Trnavská univerzita Pedagogická fakulta, 2002, 4 pp. Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnavi. ISBN 80-89074-47-2. info
  • BUDIŠ, Josef. Chemické pokusy pro ZŠ I. první. Brno: IQ Media Brno, 1998. info
Assessment methods (in Czech)
Student si připraví dvě podrobně vypracované přípravy na vyučovací hodinu, v diskuzi pak zdůvodní jejich cíle, strukturu, použité metody atd..
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/CH2MP_2P1S