OP3BP_TPI Diagnostic Pedagogy

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Pedagogická diagnostika je pedagogická disciplína, která se zabývá zjišťováním, posuzováním a hodnocením procesuálních, obsahových a strukturálních aspektů edukačního procesu s cílem optimalizovat tento proces ve prospěch individuálního a sociálního rozvoje dítěte, žáka (studenta). Použitím vhodných metod zjišťuje aktuální stav – stanovuje diagnózu, určuje výchovně vzdělávací strategie a navrhuje pedagogická opatření – stanovuje prognózu. Cílem předmětu je osvojení teoretických základů pedagogické diagnostiky a vytvoření elementárních praktických diagnostických dovedností
Syllabus (in Czech)
  • Sylabus: Pedagogická diagnostika jako proces (Základní pojmy, typy, úkoly a cíle diagnostiky, zásady a etapy diagnostického procesu, problémy diagnostické práce, diagnostické kompetence.) Diagnostické metody a techniky (Pozorování, rozhovor, dotazník, test, zkouška, anamnéza, studium pedagogické dokumentace, speciální diagnostické metody.) Konkrétní pedagogická diagnostika (Diagnostika školní zdatnosti, tvorba a využití nestandardizovaného didaktického testu, diagnostika odborné způsobilosti, psychické způsobilosti, speciálních dovedností, profesní orientace, školní třídy, rodinného prostředí, autodiagnostika učitele.)
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zkouškou. Otázky ke zkoušce- viz sylabus.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/OP3BP_TPI