SA4BP_DT2 Didaktická technologie 2

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jiří Slabý (cvičící)
Garance
Ing. Jiří Slabý
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Rozvrh
St 18:00–19:40 učebna 22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí se zásadami pro tvorbu distančních studijních opor. Tyto zásady budou celý semestr uplatňovat při výuce. Semestr je již obsahem zaměřen na didaktické využití ICT technologií. Studenti se naučí pracovat s autorským prostředím LMS Moodle a vytvářet v něm testy. Tento systém byl zvolen proto, že se s ním setkají na středních ale dokonce i na základních školách. Seznámí se s interaktivní tabulí a naučí se vytvářet výukové programy pro interaktivní tabule a využívat s nimi i elektronická hlasovací zařízení. V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie.
Osnova
  • Zásady tvorby distančních studijních opor. Autorské prostředí LMS Moodle a vytváření testů. Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových programů pro interaktivní tabule. Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
Literatura
  • Člověk a vzdělání v informační společnosti :[vzdělávání a život v komputerizovaném světě]. Edited by Petr Sak - Jiří Mareš. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. 290 s. ISBN 978-80-7367-230
  • http://wrack.ped.muni.cz/vyuka_moodle
Metody hodnocení
V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie. Vše obhájí.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: vypracování zadaného úkolu
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012.