RJ3DC_DSS2 Didactics for High School Teachers 2

Faculty of Education
Spring 2012
Extent and Intensity
7/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Department of Russian Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Dagmar Kyselová
Supplier department: Department of Russian Language and Literature – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
At the end of the course students should be able to: The main objective of the course is to develop the methodological and pedagogical skills for teaching Russian at the secondary level II.
Syllabus
  • 1. Trends in modern foreign language teaching. 2. The Common European Framework of Reference for Languages. 3. The European Language Portfolio. 4. Evaluation and Self-evaluation. Quality assurance. 5. Creative Writing. 6. Vocabulary work.
Literature
    required literature
  • European language portfolio : for learners aged 15 to 19 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro studenty ve věku 15-19 let v České republice]. info
  • JELÍNEK, S. a kol. Raduga po novomu II. Plzeň : Fraus, 2008. 126 s. ISBN 9788072387007.
  • JELÍNEK, S. a kol. Raduga po novomu I. Plzeň : Fraus, 2008. 128 s. ISBN 978-80-7238-659-8.
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
  • LITTLE, D. G. and Radka PERCLOVÁ. Evropské jazykové portfolio : příručka pro učitele a školitele. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2001, 93 s. info
  • CHODĚRA, Radomír. Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2000, 167 s. ISBN 8070421576. info
  • CHODĚRA, Radomír. Moderní výuka cizích jazyků : didaktika cizích jazyků jako vědní obor. Praha: Apra, 1993, 135 s. ISBN 9999001971. info
    recommended literature
  • Kol. Sbírka úloh k maturitě – Ruský jazyk – vyšší obtížnost. Praha : Tauris, 176 s. ISBN 8021104295.
  • HANZLÍKOVÁ, Marie. Svet cudzích jazykov dnesinovačné trendy v cudzojazyčnej výučbe. Edited by Lumír Ries - Eva Kollárová. 1. vyd. Bratislava: Didaktis, 2004, 188 s. ISBN 8089160115. info
  • Didaktika ruštiny : vyučování jako komunikace, součinnost a hra. Edited by Lumír Ries. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta v Ostravě, 1987, 301 s. URL info
  • Didaktika ruštiny : vyučování jako komunikace, součinnost a hra. Edited by Lumír Ries. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta v Ostravě, 1987, 143 s. URL info
Teaching methods
Consultations, class discussion, group projects, presentations.
Assessment methods
Credits: Written test and essay topics: working with creative vocabulary, development of communicative kompetetences, testing, new levels, activating approaches,
Language of instruction
Russian
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2011, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020.
  • Enrolment Statistics (Spring 2012, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2012/RJ3DC_DSS2