PSVP_Mod2b Legal Framework for the Work of School Counselors 2

Faculty of Education
Spring 2025
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Účastníci se seznámí s platnou legislativou rámující práci výchovného poradce ve škole. Na základě prostudování legislativních dokumentů vymezí rámec své poradenské práce ve škole. Získají náměty, jak na základě platné legislativy a potřeb školy vybudovat funkční systém výchovného poradenství.
Learning outcomes (in Czech)
Výklad právních norem, které rámují práci výchovného poradce ve škole, vše v aktuálním platném znění:
• Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
• Vyhláška 18/2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
• Zákon o pedagogických pracovnících č. 563/2004
• Nařízení vlády č. 75/2005 o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků
• Vyhláška č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Syllabus (in Czech)
  • • Metodické pokyny spojené s činností výchovného poradce ve škole
  • • Vymezení poradenských služeb poskytovaných školou a školským poradenským pracovištěm
  • • Standardní činnosti výchovného poradce
  • • Vedení poradenské dokumentace
  • • Etický kodex výchovného poradce
  • • Aplikace právních norem do podmínek konkrétní školy
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 2.

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/PSVP_Mod2b