PH11V003 Interpretive Seminar III

Faculty of Arts
Autumn 2003
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Josef Petrželka, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Department of Philosophy – Faculty of Arts
Contact Person: Hana Holmanová
Timetable
Thu 16:40–18:15 21
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The seminary will continue in work of the course How to read Plato?, i. e. will examine the peculiarities of Plato's style of writing of his philosophical works. The exegesis or treatment as a dialogue calls for an another reading if compared with the reading of the technical works. We want to show the students how to read the Plato's dialogues. We will work with Charmides and Philebus.
Syllabus
  • 1. Charmides

    2. Philebus
Literature
  • JOO, Kwang-Sun. Platons Charmides : ein Interpretationsversuch. Köln: Universität zu Köln, 1997, iii, 187. info
  • PLATÓN. Charmidés ;Lachés ; Lysis ; Theagés. 2. vyd. Praha: Oikoymenh, 1995, 150 s. ISBN 80-85241-81-1. info
  • PLATÓN. Filébos. 3. opr. vyd. Praha: ISE, 1994, 100 s. ISBN 80-85241-35-8. info
Assessment methods (in Czech)
Kredity budou udělovány za písemné zpracování některého Platónova dialogu podle vzoru předvedeného na hodinách.

Můžete si vybrat z následujících dialogů: Hippiás Větší, Faidón, Gorgiás, Theaitétos, Sofistés, Protágorás a I. kniha Ústavy.

Práce mi musíte odevzdat nejpozději týden před koncem zkouškového období. Pokud možno, volte elektronickou cestu a posílejte mi je mailem na adresu josef@phil.muni.cz jako přílohu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2003/PH11V003