PAN119 Educational Theory of Sport

Faculty of Arts
Autumn 2010
Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (lecturer)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (assistant)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Timetable
Wed 16:40–18:15 K22
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámení s podstatnými oblastmi sportovně edukačních procesů a jejich teoretickou reflexí. Praktické cíle se zaměřují na rozvoj kompetencí spjatých s akčním výzkumem a pedagogickou diagnostikou procesů sportovní edukace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Pedagogika sportu v systému kinantropologických věd. 2. Stručný přehled vzniku a vývoje pedagogiky sportu. 3. Pedagogická, psychologická, sociologická a filozofická determinace pedagogiky sportu. 4. Pojetí pedagogiky sportu u nás a v zahraničí (např. Slovensko, Německo, USA). 5. Metodologické problémy pedagogiky sportu. Výzkumné metody pedagogiky sportu. 6. Základní oblasti sportovní edukace (instituce, věk, výkonnostní úroveň ad.). 7. Profese trenéra a cvičitele. Výzkumné nálezy a rysy úspěšných trenérů. 8. Cesta k trenérské profesi, základní pedagogické kompetence, gradace vzdělávací dráhy. 9. Pedagogická diagnostika a autodiagnostika ve sportovní edukaci. 10. Sport a sociální edukace. 11. Aplikace pedagogických principů ve sportovní edukaci. 12. Cíle, oblasti a úspěšné projekty Evropského roku výchovy sportem - EYES 2004.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2009, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2010, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2010/PAN119