FF:FAV263 Produkční kultura ve filmu - Informace o předmětu
FAV263 Produkční kultura v současném filmu a televizi I
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/4/0. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 14:10–15:45 C34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-OT) (5)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-HS) (2)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-OT) (4)
- Cíle předmětu
- - lépe rozumět současnému českému filmu jako průmyslu a produkční kultuře - porozumět způsobům, jak struktura a převládající praktiky domácího mediálního průmyslu ovlivňují výsledné filmy a TV pořady
- Osnova
- V tomto semináři se budeme věnovat několika otázkám současné české filmové a televizní produkce: aktuálním produkčním trendům, struktuře filmového a televizního průmyslu, jejich trhu, profesní komunitě a vztahům mezi podmínkami produkce a estetickými vlastnostmi výsledných děl. Předmět bude zároveň využívat výsledky zúčastněného pozorování realizovaného stážisty projektu FIND jakožto příkladů kolektivní etnografie produkční kultury.
- 1. průmysl a pole mediální produkce
- - struktura mediální produkce v ČR: čeští filmoví producenti, zahraniční produkce, televize; role SFK, role FAMU, role festivalů, role evropské legislativy a podpůrných programů; podmíněnost domácím a mezinárodním trhem
- - trendy: globalizace a transnacionalizace (runaway production, koprodukce, minoritní koprodukce, adaptace formátů), konvergence (sbližování mezi médii)
- 2. produkční komunita
- - počet, struktura, formy pracovních poměrů, kariérní vzorce, centrum a periférie, mobilita
- - sítě a klastry neformálních kolaborativních vztahů - genderové, třídní
- 3. produkční kultura
- - formy reflexivity profesní komunity a firem, marketing i reflexe zdola: Fites a Synchron, Asociace producentů v audiovizi, Česká filmová komora, výpovědi tvůrců, blogy, marketingové kampaně
- - etnografie produkční kultury: výsledky zúčastněného pozorování
- 4. produkční estetika
- - žánrová a stylová diferenciace v závislosti na pozicích jednotlivých firem, skupin a tvůrců v poli mediální produkce
- - umělecká inovace vs. recyklace (návraty k osvědčeným vzorcům a postupům)
- Výukové metody
- seminář
- Metody hodnocení
- Ukončení a kredity:
- aktivita v hodině
- referát nebo prezentace (stážisté)
- písemná úvaha na jedno z témat, která budeme probírat v semináři, doplněná o vlastní materiál v poměru 50:50. Témata a zadání prací budou vyhlášena v hodině 11. 12. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/FAV263