VH_789 Performance practice of early music

Faculty of Arts
Autumn 2014
Extent and Intensity
2/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Vlasta Taranzová
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts
Timetable
each odd Thursday 10:50–14:05 N21
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 120 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/120, only registered: 0/120, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/120
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Kurz je určen primárně studentům hudební vědy všech forem studia, ale v rámci kapacitních možností je otevřen také dalším zájemcům. Jeho cílem je doplnění a posílení praktických aspektů v dosavadní struktuře výuky, akcentující především teoretické přístupy. Ve formě tematicky ucelených bloků budou představeny dílčí aspekty ediční a provozovací praxe starší hudby prostřednictvím externích odborníků: dr. Martina Horyny, Michaela Pospíšila a Ondřeje Macka.
Syllabus (in Czech)
  • 2. a 16. 10.
  • Dr. Martin Horyna: musica ficta a modalita jako dva zásadní aspekty vokální polyfonie - jejich uplatnění v ediční praxi, hudební analýze i v provozovací praxi.
  • 30. 10. a 13. 11.
  • Michael Pospíšil: hymnologické praktikum 1 - bohemikální kancionály od kancionálu Rozenplutova po Šteyerův, úvod do problematiky kancionálového repertoáru.
  • Michael Pospíšil: hymnologické praktikum 2 - bohemikální kancionály doby baroka - Holanův a Božanův, realizace generálbasových písní.
  • 27. 11. a 11. 12.
  • Ondřej Macek: basso continuo - základy a ediční praxe.
  • Ondřej Macek: problematika recitativu a barokní gestika.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, workshop, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Povinná 80% docházka; aktivní účast v diskusích; průběžná příprava na výuku; seminární práce: (praktická aplikace teoretického problému) na jedno z dotčených témat, typicky edice vybrané skladby.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught only once.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2014/VH_789