FF:VIKMB61 Online education - Course Information
VIKMB61 Online education: from design to practice
Faculty of ArtsAutumn 2017
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Hana Tulinská (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Sabina Kubisová
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts - Prerequisites (in Czech)
- Zájem o problematiku.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Information and Library Studies (programme FF, N-IS) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je uvedení studentů do problematiky tvorby online kurzu - od jeho návrhu a přípravy až po jeho samotnou realizaci. Student získá základní teoretický, ale především zkušenostní praktický základ, který bude schopen uplatnit v tvorbě vlastních kurzů či v inovacích. Předmět má charakter interdisciplinárního kurzu dotýkajícího se také tématu designu služeb či práce s daty.
Na konci kurzu bude student schopen:
- Definovat cíle a metody online kurzu;
- Provést design kurzu a zvolit jeho adekvátní formu;
- Navrhnout prototyp a otestovat ho;
- Navrhnout a provést základní jednoduchou evaluaci;
- Vytvořit vlastní jednoduchý online kurz
- Syllabus (in Czech)
- Příklady dobré praxe elearnigu, web base kurzy, MOOC, Codeacademy, adaptabilní systémy, ... tedy, jak to může být pěkné.
- Vymezení a zamyšlení se nad specifiky online vzdělávání
- I. Výzkumná fáze: hledání vlastní inspirace něčeho pěkného
- Vzdělávací cíle a smysl vzdělávání, pedagogická paradigmata, hodnoty
- Vzdělávací metody v online prostředí
- Učební styly a postupy
- Fact-based x Inquiry-based learning
- Problémová a projektová výuka v online prostředí
- Učení zaměřené na studenta x učení zaměřené na obsah
- LMSs
- Práce s Moodle a ještě jedním nějakým LMS
- Designové metody, vymezení kurzu
- Příklady dobré praxe: návrh a design
- II. Výzkumná fáze: návrh vlastního kurzu, tvorba konceptu
- Evaluace konceptů a úvod do tvorby prototypu
- Základní vzdělávací objekty; textové opory, wiki, diskuse, portfolia, webináře, práce s odkazy, slovníky,...
- Metody, nástroje a způsoby testování (od otázek v Moodle po Kahoot)
- Zpětná vazba v elearningu
- Nástroje a služby užitečné pro elearning
- Decentralizované LMS
- Příklady dobré praxe: užitlí LMS, evaluační nástroje
- III. Výzkumná fáze: tvorba protototypu a jeho základní evaluace
- Jak tutorovat kurz
- Metody a nástroje evaluace kurzu
- Kritický pohled na distanční vzdělávání, analýza rizik a problémů
- Kybergogika a sociální učení, design hodnot
- Gamifikace, herní mechaniky
- Konektivistický přístup
- Příklady dobré praxe: drobnosti, co se jinam nevešly
- IV. Výzkumná fáze: Tvorba finálního produktu a jeho presentace
- Závěrečná evaluace
- Literature
- ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele (Distance education for teachers). 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 176 pp. ISBN 978-80-905480-7-7. info
- ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEK. E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi (E-learning. Learning with digital technologies). Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 280 pp. ISBN 978-80-7552-217-7. info
- ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty (Webinars in Education: Pedagogical and Didactical Aspects). Brno: Flow, 2015, 86 pp. ISBN 978-80-88123-04-0. info
- ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti (E-learning - one of the forms of learning in modern society). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 161 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-5123-2. info
- Teaching methods (in Czech)
- Třídenní workshop zakončený samostatným projektem a jeho obhajobou. Kurz bude probíhat od pátku 8. 9. do neděle 10. 9. 2017.
- Assessment methods (in Czech)
- Presentace a obhajoba vlastního kurzu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: Blokově.
- Enrolment Statistics (Autumn 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2017/VIKMB61