FF:PGB123 Effective argumentation - Course Information
PGB123 Effective argumentation for the state final exam
Faculty of ArtsAutumn 2023
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Karolína Malíková (lecturer)
Mgr. Ivo Rozmahel (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Educational Sciences – Faculty of Arts - Timetable
- Mon 16:00–17:40 C43, except Mon 13. 11.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 6/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Digital Technologies in Education (programme FF, B-PG_)
- Pedagogy (programme FF, B-PG_) (3)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je přivést studenty skrze argumentaci k vlastnímu uvažování o reálných otázkách ke státní závěrečné zkoušce nad rámec pouhého memorování faktů. Pozornost je věnována otázkám z prvního a druhého okruhu, zejména tématům týkající se české vzdělávací politiky, socializace v rodině a ve škole a inkluzivního vzdělávání. U každého tématu se ve výuce postupuje stejně, a to formou argumentačního vyučování, které předpokládá skupinovou práci, diskusi a následnou reflexi studentů. Na konci kurzu jsou studenti schopni o tématech komplexně uvažovat a vést nad nimi diskusi.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
· Kriticky posoudit vybraná pedagogická témata a poučeně o nich diskutovat
· Využít v kurzu nabyté argumentační dovednosti užitečné pro diskusi (nejen) o vybraných pedagogických tématech - Syllabus (in Czech)
- 1) Úvod do argumentačního vyučování
- 2) Aktuální otázky české vzdělávací politiky
- 3) Rodina vs. škola
- 4) Inkluzivní vzdělávání
- 5) Závěrečná reflexe
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, skupinová práce, diskuse, dialog, reflexe
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka probíhá formou seminářů, ve kterých se vyžaduje aktivní participace každého studenta ve společných diskusích. Oporou pro diskusi jsou pracovní listy vytvořené pro účely kurzu.
Požadavky:
· Povinná docházka
· Aktivní účast
· Závěrečná reflexe - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2023, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2023/PGB123