PGLEKTOR Lecturer in contact, hybrid and online learning

Faculty of Arts
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Barbora Nekardová (lecturer)
Mgr. Marie Sedláková (lecturer)
Mgr. Petr Sucháček (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Barbora Nekardová
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Timetable
Fri 4. 10. 8:00–15:40 C31, Fri 1. 11. 8:00–15:40 C41
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je naučit se plánovat, realizovat a vyhodnocovat vzdělávací akce ve třech formách výuky. Kurz se zaměřuje na způsob práce lektora komplexně prostřednictvím 4 modulů. Nejprve se účastníci v prvním modulu seznámí se základními lektorskými dovednostmi, následující tři moduly se postupně zaměřují na způsob práce lektorů v kontaktní (prezenční), online a hybridní (kombinace kontaktní a online v reálném čase) výuce.
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen: rozumět základním lektorským dovednostem; pojmenovat hlavní rozdíly mezi jednotlivými formami výuky; naplánovat a realizovat vzdělávací akci v prezenční, online i hybridní formě; efektivně vyhodnotit prezenční, online i hybridní vzdělávací akci; rozumět proměně v přípravě vzdělávací akce v jednotlivých formách výuky
Syllabus (in Czech)
  • V každém dni budou probrány dva moduly. K dispozici budou online materiály a zajištěná podpora lektora. 1. Modul Lektorské minimum: Účastníci se seznámí se základními lektorskými dovednostmi a specifiky přípravy vzdělávací akce. Dále na účastníky čeká představení a trénink efektivního způsobu komunikace. 2.Modul Lektor v kontaktní výuce: Účastníci se seznámí s lektorskými dovednostmi a specifiky přípravy vzdělávací akce v prezenční formě vzdělávání. Během kurzu se lektor zaměří na reálné situace, se kterými se lze během lektorování setkat a představí různé warm-up aktivity nebo aktivizační hry. 3. Modul Lektor v online výuce: Účastníci se seznámí s lektorskými dovednostmi a specifiky přípravy vzdělávací akce v online formě vzdělávání s důrazem na aktivizaci účastníků a technickou stránku výuky. 4.Modul Lektor v hybridní výuce: Účastníci se seznámí s lektorskými dovednostmi a specifiky přípravy vzdělávací akce v hybridní formě vzdělávání, s důrazem na práci se skupinou a využití nástrojů pro tuto formu.
Literature
    required literature
  • DVOŘÁKOVÁ, Miroslava. Lektorské minimum : praktická příručka pro lektory prezenční výuky. 1. vydání. Praha: Firemní vzdělávání, 2023, 124 stran. ISBN 9788090807525. info
  • ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEK. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi (E-learning : Teaching/Learnig Using Digital Technologies). 2nd ed. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2021, 330 pp. ISBN 978-80-7676-175-9. URL info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, diskuse, samostatná práce
Assessment methods (in Czech)
Docházka, aktivní účast, splnění úkolů v E-learningu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Celkem dvě setkání 4.10. 9:00–16:40 a 1. 11. 9:00–16:40.
Teacher's information
https://www.phil.muni.cz/pro-uchazece/vzdelavani-po-cely-zivot/uchazec/ucitele-a-lektori#lektor
The course is also listed under the following terms Autumn 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2024/PGLEKTOR