FF:PG22A42 Educational psychology - Course Information
PG22A42 Educational psychology
Faculty of ArtsSpring 2000
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Dita Janderková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Education (programme FF, M-PD) (2)
- Course objectives
- Basic knowledge (Possibilities of application of basic theoretical concepts in a daily process of individual teaching nad learning, education and self-education. Psychological laws regarding changes in subjects affected by the educational process, self-education.
- Syllabus (in Czech)
- Disciplína bude realizována formou přednášky a semináře. Na seminářích se předpokládá aktivní účast studentů, kteří vystoupí se svými příspěvky. Přednášky by měly studenty seznámit se základními tématy pedagogické psychologie. Zaměříme se na vymezení pedagogické psychologie, na její předmět a postavení v systému pedagogických věd. Dále se budeme věnovat psychologickým metodám, které je možné použít pro posuzování a hodnocení osobnosti žáka. Další stěžejní témata jsou: motivace žáka, role emocí. Důkladněji se zaměříme na problematiku učení, na vztah učitele a žáka, na jejich komunikaci a interakci, na rozvoj kooperativních dovedností u dětí a na kognitivní procesy a vyučování, především na zpracovávání informací a pozornost. Nelze opomenout témata jako hodnocení, zkoušení, známkování ve škole, tvořivost žáka, temperament žáka. Zajímat nás bude vedle osobnosti žáka také osobnost učitele, jeho charakteristiky. Zmíníme téma atribucí a jejich význam pro učitele. Dále rozebereme problematiku poruch adaptace žáka na školní prostředí, agresivní chování žáka, možnosti ovlivňování chování žáka.
- Assessment methods (in Czech)
- Forma: přednáška, seminář Podmínky pro získání kreditu: seminární práce, zkouška Počet kreditů: 2
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2000, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2000/PG22A42