RJs115 Tourism Marketing

Faculty of Arts
Spring 2012
Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. et Mgr. Markéta Kropáčková (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Contact Person: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Supplier department: Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Timetable
each even Monday 17:30–19:05 M22
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je získání potřebných znalostí a dovedností z oblasti marketingu cestovního ruchu. V rámci předmětu budou studenti seznámeni s dílčími problémy této vědní disciplíny, multioborovými souvislostmi cestovního ruchu a také se základy marketingu. Výklad se kromě výše uvedeného zaměří především na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, marketingovou strategii, marketingové cíle, marketingový mix či segmentaci trhu.
Syllabus (in Czech)
  • • Cestovní ruch, jeho typologie, geografie a historický vývoj
  • • Ekonomický význam a politika cestovního ruchu
  • • Management cestovního ruchu
  • • Marketing cestovního ruchu
  • • Marketingová analýza
  • • Marketingová strategie
  • • Segmentace trhu
  • • Marketingový mix
  • • Marketing destinace (Česká republika, Rusko, Polsko)
Literature
  • VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ and Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu (Tourism Marketing). 2007th ed. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 pp. ISBN 978-80-210-4240-7. info
  • HALL, C. Michael and Stephen PAGE. The geography of tourism and recreation : environment, place and space. 3rd ed. London: Routledge, 2006, xxi, 427. ISBN 0415335612. info
  • KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN 8086119564. info
  • PÁSKOVÁ, Martina and Josef ZELENKA. Výkladový slovník cestovního ruchu. [Praha]: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002, 448 s. info
  • MALÁ, Vlasta. Základy cestovního ruchu. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2002, 97 s. ISBN 8024504391. info
  • MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Translated by Dana Slámová. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 523 s. ISBN 80-85605-90-2. info
Assessment methods (in Czech)
80% docházka
Požadavky ke zkoušce: projekt (40%), průběžný test znalostí (20%) a závěrečný písemný test (40%)
Hodnocení: A: 100-94; B: 93-87; C: 86-80; D: 79-73; E: 72-66; F: 65-0
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020, Spring 2021.
  • Enrolment Statistics (Spring 2012, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2012/RJs115