IMJ16 Teamwork I_b

Faculty of Arts
Spring 2015
Extent and Intensity
1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer), PhDr. Petr Macek, Ph.D. (deputy)
MgA. Tomáš Hrůza (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámení se s aspekty týmové umělecké tvorby jak po stránce teoretické, tak i praktické.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět je rozdělen na přednášku zaměřenou na psychologické, sociální a umělecké aspekty tvorby týmového uměleckého díla a cvičení, ve kterých se studenti seznámí s různými technikami kooperativity pro řešení komplikovanějších skupinových projektů. Velká část výukového času bude zaměřena na analýzu a zkvalitňování procesů spolupráce při vytváření realizací multimediálního charakteru na základě konkrétních společných (skupinových) školních zadání.
  • Teoretická východiska a tématické okruhy:
  • ZS:
  • Obecná psychol. percepce uměleckého díla, představivost a kreativní myšlení, motivace, pozornost, emoce a hierarchie potřeb, Psychol. osobnosti / Sociální psychol. charakterová a temperamentová identifikace, typologie a dynamika osobnosti, procesy ovlivňující kvality individuace a socializace, osobnostní rysy a jejich vliv na motivaci a tvorbu hodnotových systémů osobnosti, cvičení různých komunikačních strategií a sdělování, asertivita,
  • LS: P> Sociální skupiny a jejich dynamika - soubor, okruh, pospolitost (společenství), veřejnost, dav, publikum/ vznik, vymezení, třídění, normy, hodnoty, metody kontroly, tolerance a sankce/ soc. pozice, role, status, hierarchie, prestiž. Rodina jako specifická sociální skupina. Její historické podoby a vývoj, základní funkce. Společenský život a vlivy prostředí - geografické a demografické faktory, státní systémy, ekonomické prostředí, kultura - její funkce, masová kultura. Proces komunikace - partneři do komunikace vstupující, směry komunikačních kanálů, masová komunikace jako specifická forma re-distribuce informací. Informace, forma, obsah, komunikační záměr a efekt, význam zpětné vazby.
Literature
  • Kulka J.: Psychologie umění. Praha, SPN 1991
  • Hofstede G.,Hofstede G.J.: " Kultury a organizace / Software lidské mysli", Praha, Linde 2007
  • Hartl P.: Psychologický slovník. Praha, Budka 1993
Teaching methods (in Czech)
V rámci uměleckých aspektů bude věnována pozornost týmovému přístupu ke tvorbě uměleckého díla interdisciplinárního charakteru. Budou představeny a na příkladech dokumentovány možné přístupy k realizaci hudební skladby prostřednictvím různých forem kooperace. V přípravných fázích praktické části je akcentována skupinová improvizace, kdy studenti využívají širokého zvukového spektra zdrojů zvuku, které nejsou tvořeny běžnými hudebními nástroji ani elektronikou. Od volné nebo řízené improvizace se přejde k jejímu záznamu a jeho interpretaci. Vše na bázi týmového přístupu. Ten je akcentován i v další fázi, kdy všichni studenti ročníku vytvářejí v týmové kooperaci jedinou kompozici a prakticky se seznamují s teoretickými aspekty přednášenými v teoretické části předmětu.
Assessment methods (in Czech)
Celkový hodinový rozsah: 28 z toho týdně přednáška - 1hod. /cvičení - 1 hod. Uzavření: 50% účast a zápočet
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Teacher's information
https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2015/H70047l
The course is also listed under the following terms Spring 2014, Spring 2016, Spring 2017.
  • Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2015/IMJ16