SPVHIURS1 Reflective seminar 1

Faculty of Arts
Spring 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.
Department of History – Faculty of Arts
Supplier department: Department of History – Faculty of Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflektivní semináře představují sociální podobu reflexe a umožňují frekventantům společně a s podporou vzdělavatelů z FF řešit témata provázaná s praxí.
Syllabus (in Czech)
  • Nastavení a udržení podmínek pro učení ve třídě (kázeň ve třídě) – Student si klade například otázky typu: Jak učitel dopředu (proaktivně) pracuje na tom, aby ve třídě nevznikala centra nekázně či nepozornosti? Co dělá, když žáci nedávají pozor? Co dělá, když žáci vyrušují? Jaké prostředky disciplinace uplatňuje a s jakým efektem?
  • Učení žáků napříč vyučovacími předměty – Student si klade například otázky typu: Jak se ve výuce zapojují jednotliví žáci? Jsou nejaktivnější žáci napříč různými předměty ti stejní? Jsou žáci, kteří dosahují nejlepších výsledků v rámci napříč vyučovacími předměty, ti stejní? Atd.
  • Komunikace jako prostředek učení – student si klade například otázky typu: Klade učitel svým žákům otázky, které jim umožňují argumentovat? Argumentují žáci ve výuce? Proč ano, proč ne? Dává učitel svým žákům formativní zpětnou vazbu? Kdy a jak? Daří se mu ve výuce nastavit podmínky pro otevřenou diskusi mezi žáky? Vede tato diskuse k naplnění cílů hodiny?
  • Konfrontace výukového plánu s realitou – Student si klade například otázky typu: Ukázal se můj výukový plán jako životaschopný? Probíhala výuka tak, jak jsem si představoval/a? V čem se případně odlišovala? Jak se dívám na to, že se výuka odlišovala od plánu? Jak se cítím? Na čem chci dál pracovat?
  • Témata mohou být modifikována podle potřeb frekventantů.
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2022/SPVHIURS1