PřF:C2855 Praxe z konz.-rest. - Course Information
C2855 Praxe z konzervování-restaurování
Faculty of ScienceSpring 2017
- Extent and Intensity
- 0/5/0. 5 credit(s) (plus extra credits for completion). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. RNDr. Jiří Příhoda, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. RNDr. Jiří Příhoda, CSc.
Department of Chemistry – Chemistry Section – Faculty of Science
Supplier department: Department of Chemistry – Chemistry Section – Faculty of Science - Prerequisites
- For students of Chemietry of conservation-restoration.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Chemistry of Conservation - Restoration (programme PřF, N-CH)
- Course objectives
- The aim of this practice stay is to gain knowledge in selected conservation-restoration workplace. The choise of the workplace should correspond to the topic of the thesis.
- Syllabus
- Absolvovat praxi lze na pracovištích:
- Moravská galerie Brno
- Technické muzeum v Brně
- Střední škola umění a designu, VOŠ restaurátorská Brno
- Obuvnické muzeum Zlín
- Moravské zemské muzeum Brno
- Slovácké muzeum Uherské Hradiště
- Textilní zkušební ústav Brno
- Valašké muzeum v přírodě Rožnov pod Radhoštěm
- Národní ústav lidové kultury Strážnice
- V rámci řešených projektů:
- 1. Platforma pro památkovou péči, restaurování a obnovu (OP VK, 2011-2013)
- 2. Tradiční lidový oděv na Moravě – identifikace, analýza, konzervace a trvale udržitelný stav sbírkového materiálu z let 1850 – 1950
- nebo si praxi může sjednat student dle zaměření své diplomové práce kdekoliv. Smlouva pak bude dle potřeby "ad hoc" uzavřena.
- Teaching methods
- conservational-restorational practice, excursion, discussion
- Assessment methods
- credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/sci/spring2017/C2855