Skok do neznámé vody - PřF:XS020 Miniprojekty - Diskuse
Skok do neznámé vody..Tak bych popsala svůj další miniprojekt, kterým je mých
prvních 5 minut v roli učitele. Když říkám "prvních" tak trochu lžu, protože
pedagogickou praxi už získávám vyučováním klavíru, ale musím přiznat, že v mém
oboru (hudební výchova) to bylo opravdu poprvé. Rozhodla jsem se tedy si to
vyzkoušet hned první hodinu. V podstatě jsme k tomu dostali jen informaci, že
máme během 5 min. zapůsobit na děcka tak, aby je předmět i vyučující(já)
zaujmuli. Takže jsem se dala jeden hlavní cíl, a sice, neznechutit jim jak sebe,
tak hudební výchovu. Nejdříve jsem se představila a řekla něco o sobě. Pak jsem
si je posadila do kroužku, ať na sebe lépe vydíme a začali jsme se vzájemně
seznamovat. Každý řekl své jméno a nástroj na který hraje. Došli jsme k tomu, že
jsou všichni muzikanti a to o sobě ani nevěděli. To je věc, na které se dalo
nějak těžit. Pak jsem jim vysvětlila, jaký s nimi mám plán, co se výuky a
průběhu výuky týče. Zeptala jsem se na jejich představy. Na konec jsem jim
nabídla, že se mohou hudebně vyžít ve školním sboru, nebo při různých školních
akcích. Celých 5 min. uteklo velmi rychle. Reakce od spolužáků byly vesměs
kladné. Jen jim chybělo více informací o známkování(což pro mě nebylo tak
podstatné, abych to zmiňovala a tím, podle mě, znepříjemnila předmět..Protože
pokud jde učiteli o známky, tak.. - to už je jiná diskuze:))
Byla to pro mě nová a úžasná zkušenost. Poznala jsem tím i sebe sama. Např. to
že dokáži spontánně jednat:)
prvních 5 minut v roli učitele. Když říkám "prvních" tak trochu lžu, protože
pedagogickou praxi už získávám vyučováním klavíru, ale musím přiznat, že v mém
oboru (hudební výchova) to bylo opravdu poprvé. Rozhodla jsem se tedy si to
vyzkoušet hned první hodinu. V podstatě jsme k tomu dostali jen informaci, že
máme během 5 min. zapůsobit na děcka tak, aby je předmět i vyučující(já)
zaujmuli. Takže jsem se dala jeden hlavní cíl, a sice, neznechutit jim jak sebe,
tak hudební výchovu. Nejdříve jsem se představila a řekla něco o sobě. Pak jsem
si je posadila do kroužku, ať na sebe lépe vydíme a začali jsme se vzájemně
seznamovat. Každý řekl své jméno a nástroj na který hraje. Došli jsme k tomu, že
jsou všichni muzikanti a to o sobě ani nevěděli. To je věc, na které se dalo
nějak těžit. Pak jsem jim vysvětlila, jaký s nimi mám plán, co se výuky a
průběhu výuky týče. Zeptala jsem se na jejich představy. Na konec jsem jim
nabídla, že se mohou hudebně vyžít ve školním sboru, nebo při různých školních
akcích. Celých 5 min. uteklo velmi rychle. Reakce od spolužáků byly vesměs
kladné. Jen jim chybělo více informací o známkování(což pro mě nebylo tak
podstatné, abych to zmiňovala a tím, podle mě, znepříjemnila předmět..Protože
pokud jde učiteli o známky, tak.. - to už je jiná diskuze:))
Byla to pro mě nová a úžasná zkušenost. Poznala jsem tím i sebe sama. Např. to
že dokáži spontánně jednat:)
:D Jak to tak po sobě čtu, tak to vypadá, že výuka klavíru, nemá co dočinění s
hudební výchovou. Opak je samozřejmě pravdou:) Jen jsem to špatně napsala:)
hudební výchovou. Opak je samozřejmě pravdou:) Jen jsem to špatně napsala:)