30. 1. 2013 19:12nové
Když nám Ondra zadával prvních pět minut tak jsem se opravdu hodně bál si to jít
zkusit, ale i tak jsem se připravil pro případ že by si nás Ondra vytáhl.
Nad prvními 5 minutami jsem přemýšlel opravdu dlouho, protože jsem nechtěl aby
to bylo nudné a zároveň jsem chtěl využít věci, se kterými jsem se setkal v
inspiratoriu nebo metody některých učitelů se kterými jsem se setkal.
Pro své 1 minuty jsem nevymyslel nic speciálního. Takže asi by jsem zůstal u
modelu ostatních. Představit se, nastínit styl hodnocení, počet testů ( testy z
látky, čtvrtletní a malé testy z názvosloví) pomůcky, témata která budeme muset
probrat a požádal by jsem je ať se mi představí.
Po pro mne opravdu nepříemnou část představování a pro studenty určitě tu
nudnější část, by jsem musel nějak vyplnit zbývající čas. Jelikož jsem jsem
uvažoval že by to byla první hodina po prázdninách kdy by ještě studenti byli
rozdovádění po prazdninách a jistě nepřipraveni pro nejaké to dlouhé vyucování,
tak by jsem alespoň využil jednu z her která se v chemii dá hrát. Zahrál by jsem
si se studenty zamrzlíka, při kterém by jsem si zopakovali prvky periodické
tabulky některé základní sloučeniny a soli základních kyselin. Podle toho jak
by to studentům šlo by jsem se rozhodl jestli s nimi ve zbytku času raději
proberu novou látku, nebo se raději vrátím k zopakování názvosloví a procvičení
periodické tabulky.
Před koncem hodiny by jsme si znovu zahráli zamrzlíka. Při posleních 5 minutách
výuky by byl čas na dotazy a zadání tématu na nastudování pro příští hodinu.