Studijní program: Speciální pedagogika - Diskuse
Máte nejasnosti ohledně toho, jak studium v tomto programu probíhá?
Zajímá vás, co vás v rámci tohoto studia čeká?
Volíte mezi příbuznými programy a potřebujete více podrobností?
Tápete, jakým směrem se může po absolvování tohoto programu ubírat vaše kariéra?
Neváhejte se zeptat na cokoli, co vás ohledně náplně vybraného programu zajímá!
Toto fórum neslouží pro dotazy spojené s administrativou přijímacího řízení, ty směřujte na e-mail: prihlaska@muni.cz, nebo se podívejte na nejčastěji kladené otázky a odpovědi: http://is.muni.cz/prihlaska/faq/.
Předem děkuji za odpověď
zdravím Vás a sděluji k Vašemu dotazu, že pokud chcete pracovat jako pedagog v běžné mateřské škole, můžete studovat přímo program Učitelství pro mateřské školy, které nabízí Katedra primární pedagogiky PdF MU. Pokud byste vystudovala uvedený program "Speciální pedagogika", mohla byste pracovat jen v mateřské škole nebo třídě zřízené pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, tak jak je uvedeno v Základních údajích o tomto studijním programu v IS (is.muni.cz).
S přáním hezkých dnů, Ilona Fialová
ráda bych se zeptala, jaký je rozdíl v oborech "Speciální pedagogika" a "Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání"? Jaké je uplatnění? Mohu být po absolvování bakalářského studia pedagogem v MŠ nebo vychovatelkou v družině? Předem Vám děkuji za odpověď.
Jednooborová Speciální pedagogika připravuje odborníky především pro poradenství. Předpoklady pro výkon pedagogických povolání najdete v zákoně č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů.
Absolvováním programu Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání budete připravena k učitelství. Tento program se ale studuje jako dvouoborové studium, musíte si tedy k tomu zvolit další obor.
V případě dalších dotazů, neváhejte napsat. Přeji Vám hezké dny, Ilona Fialová
zdravím Vás a sděluji, že není třeba, abyste ovládala český jazyk perfektně. Hezké dny, Ilona Fialová
chtěla bych se informovat, jaký obor navazujícího Mgr. studia je potřeba, abych mohla pracovat jako učitel v ZŠ speciální? Mám Bc. v oboru Speciální pedagogika (psycho+eto). Jeli to vůbec reálné. Děkuji mnohokrát za odpověď.
S pozdravem, Simona Žárská
Dobrý den, vážená paní Bc. Žárská,
zasílám Vám §7 odstavec 2 zákona č. 563/2004 Sb., kde je uvedeno, za jakých podmínek můžete působit jako učitel na ZŠSp.
Uplatnění absolventů jednotlivých studijních programů je také uvedeno na webových stránkách PdF MM, pod odkazem Uchazeči.
školský zákon 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících:
§ 7
Učitel prvního stupně základní školy
(1) Učitel prvního stupně základní školy získává odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem
a) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy,
b) v akreditovaném magisterském studijním programu studijního oboru pedagogika, případně v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů mateřské školy, vychovatelství nebo pedagogiku volného času, a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy,
c) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy nebo na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy a všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy a
1. vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, nebo
2. doplňujícím studiem k rozšíření odborné kvalifikace podle § 22 odst. 2 (dále jen „doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace“),
d) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy,
e) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů základní umělecké školy studijního oboru, který odpovídá charakteru vyučovaného předmětu,
f) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti umění studijního oboru umělecko - pedagogického zaměření, který odpovídá charakteru vyučovaného uměleckého předmětu,
g) podle § 12 jen pro výuku cizího jazyka, nebo
h) podle odstavce 2 písm. a) nebo b).
(2) Učitel prvního stupně základní školy, který vykonává přímou pedagogickou činnost ve třídě nebo škole zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, získává odbornou kvalifikaci
a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku pro učitele,
b) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku, studijního oboru speciální pedagogika, a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, nebo
c) vzděláním stanoveným pro učitele prvního stupně základní školy podle odstavce 1 a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku, nebo vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na speciální pedagogiku.
Přeji Vám hezké dny, s pozdravem Ilona FialováDobrý den,
v přístím roce bych si chtěla podat přihlášku na obor Speciální pedagogika nebo na obor Český jazyk se zaměřením na vzdělávání v kombinaci s dalším oborem.
Mohla byste mi prosím sdělit z jakého oboru je lepší uplatnění?
Mám strach že je v dnešní době speciálních pedagogů příliš a málo pracovních pozic, mohla byste mi prosím sdělit, jak je to s uplatněním vašich absolventů?
prosím je studium placené, pokud je mi 35 let a nejvyšší dosažené vzdělání je maturita? Chtěla bych se hlásit na obor Speciální pedagogika, kombinované studium.
Děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký den, Jandourková
zdravím V8s a sděluji, že dálkové studium na VŠ nebudete platit. Platí se v případě, že byste již jednu VŠ měla absolvovanou. Přeji Vám hezké adventní dny, pevné zdraví a dobrý nový rok 2021. S pozdravem, Ilona Fialová
Děkuji.
zdravím Vás a k Vašemu dotazu sděluji, že si můžete podat přihlášku na další program s tím, že z každého oboru budete konat SZZ a musíte vypracovat závěrečnou práci. Tzv. "přibrat" další obor nelze. Pokud studujete program Logopedie, budete konat SZZ z logopedie a surdopedie. V případě dalších dotazů neváhejte znovu napsat.
Přeji Vám hezké dny a pevné zdraví, Ilona Fialová
Dobrý den,
Jsem ve třetím ročníku pedagogické fakulty obor učitelství pro první stupeň. Ráda bych učila na prvním stupni a byla zároveň speciálním pedagogem. Měla bych si svou přihlášku tedy podat na bakalářský program speciální pedagogiky nebo jsou i jiné možnosti?
Děkuji, RampáčkováDobrý den, vážená slečno Rampáčková,
zdravím Vás a zasílám informace k přijímacímu řízení na KSIP:
Podmínky přijímacího řízení do studijních programů Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky – 2021/2022
Stávající písemný Test studijních předpokladů;
Konání TSP bude prominuto při splnění následující podmínky:
• Umístění na 1. - 5. místě v krajském kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času nebo účast v celostátním kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času.
Navazující magisterské programy Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol; Speciální pedagogika (studijní plány 3 – specializace poruchy chování, 4 – specializace mentální postižení a poruchy autistického spektra, 5 – specializace souběžné postižení víc vadami, 6 - specializace andragogika):
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky/speciální pedagogiky;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranici 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika studijní plán 2 - specializace oftalmopedie
• SZZ na bakalářské úrovni z Inkluzivní speciální pedagogiky/Speciální pedagogiky/Klinické rehabilitace binokulárního vidění
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika oftalmopedie - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika – studijní plán 1 specializace Logopedie a surdopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Logopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů;
• přijímací test Logopedie a surdopedie - 40 otázek a minimální hranice 10 bodů.
Prominutí přijímací zkoušky navazujících magisterských programů:
Přijímací zkouška může být prominuta uchazečům, kteří v aktuálně probíhajícím akademickém roce studují v jarním semestru v bakalářském studijním programu na Pedagogické fakultě MU, hlásí se do navazujícího magisterského programu s přímou návazností na bakalářský studijní program, který aktuálně studují, a jejichž studijní průměr v tomto studiu ke stanovenému datu je nižší nebo roven 1,50 (dle článku 17 odst. 2 Studijního a zkušebního řádu MU – počítá Informační systém MU).
V případě dalších dotazů neváhejte znovu napsat. Přeji hezké dny a pevné zdraví. Ilona Fialová
Mám jednu VŠ absolvovanou. Kolik nyní budu platit za studium na MUNI? Děkuji.
zdravím Vás a dovoluji si Vás přesměrovat na studijní odd. PdF MU. Prosím, obraťte se na pana Mgr. Petra Šimíka, který je vedoucím tohoto oddělení.
Kontakt: simik@ped.muni.cz
Přeji Vám hezké dny a pevné zdraví, Ilona Fialová
Předem děkuji za odpověď.
Dobrý večer, vážená uchazečko,
zdravím Vás a zasílám informace k přijímacímu řízena na KSIP:
Podmínky přijímacího řízení do studijních programů Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky
Stávající písemný Test studijních předpokladů;
Konání TSP bude prominuto při splnění následující podmínky:
• Umístění na 1. - 5. místě v krajském kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času nebo účast v celostátním kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času.
Navazující magisterské programy Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol; Speciální pedagogika (studijní plány 3 – specializace poruchy chování, 4 – specializace mentální postižení a poruchy autistického spektra, 5 – specializace souběžné postižení víc vadami, 6 - specializace andragogika):
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky/speciální pedagogiky;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranici 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika studijní plán 2 - specializace oftalmopedie
• SZZ na bakalářské úrovni z Inkluzivní speciální pedagogiky/Speciální pedagogiky/Klinické rehabilitace binokulárního vidění
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika oftalmopedie - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika – studijní plán 1 specializace Logopedie a surdopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Logopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů;
• přijímací test Logopedie a surdopedie - 40 otázek a minimální hranice 10 bodů.
Prominutí přijímací zkoušky navazujících magisterských programů:
Přijímací zkouška může být prominuta uchazečům, kteří v aktuálně probíhajícím akademickém roce studují v jarním semestru v bakalářském studijním programu na Pedagogické fakultě MU, hlásí se do navazujícího magisterského programu s přímou návazností na bakalářský studijní program, který aktuálně studují, a jejichž studijní průměr v tomto studiu ke stanovenému datu je nižší nebo roven 1,50 (dle článku 17 odst. 2 Studijního a zkušebního řádu MU – počítá Informační systém MU).
V případě dalších dotazů neváhejte znovu napsat.
Přeji Vám pevné zdraví a poklidný adventní čas, s pozdravem, Ilona Fialová
chtěla bych se Vás zeptat, kdy si při studiu Speciální pedagogika určuji specializaci na logopedii a surdopedii? Volím si zaměření hned při nástupu do studia?
Předem děkuji za odpověď.
Zdravím Vás a k Vašemu dotazu sděluji, že v bakalářském programu SP si ve druhém semestru zvolíte mezi Logopedií 1 a Psychopedií 1. Pokud zvolíte Logopedii1 budete pak následně zapisovat předměty určené pro specializaci Logopedie a surdopedie. Přeji Vám hezké dny a pevné zdraví, Ilona Fialová
chtěla bych se zeptat, protože váhám mezi sociální a speciální pedagogikou, jestli je případně možné se spec.ped.pracovat i jako sociální pracovník např.v dětském domově? Nebo jestli lze po absolvování bakalářského studia spec.ped.jít na Mgr. soc.ped a tím vlastně pokrýt oboje? Děkuji za info a zdravím.
zdravím Vás a k vašemu dotazu sděluji, že pokud vystudujete SP, může z Vás být poradenský pracovník na školách (školní speciální pedagog), v PPP a SPP, můžete působit ve výchovných zařízeních atd. Ostatně vše najdete na webových stránkách Pedagogické fakulty MU - Uchazeči. Zda se můžete hlásit ke studiu v nav. mag. stud. Sociální pedagogiky, po předchozím studiu SP, musíte zjistit na příslušné katedře, je nutné znát podmínky pro přijetí.
V případě dalších dotazů neváhejte znovu napsat. Přeji hezké dny, Ilona Fialová
chtěla bych se zeptat, jak pokračovat ve studiu nebo jestli lze nějak využít předešlé studium (Bc. obor Speciální pedagogika) pokud bych chtěla učit v přípravné třídě v běžné ZŠ.
Děkuji za odpověď, S.
Dobrý den, zdravím Vás, vážená uchazečko, a k Vašemu dotazu zasílám podmínky k podání přihlášky k přijímacímu řízení na naší katedře:
Podmínky přijímacího řízení do studijních programů Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky
Stávající písemný Test studijních předpokladů;
Konání TSP bude prominuto při splnění následující podmínky:
• Umístění na 1. - 5. místě v krajském kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času nebo účast v celostátním kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času.
Navazující magisterské programy Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol; Speciální pedagogika (studijní plány 3 – specializace poruchy chování, 4 – specializace mentální postižení a poruchy autistického spektra, 5 – specializace souběžné postižení víc vadami, 6 - specializace andragogika):
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky/speciální pedagogiky;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranici 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika studijní plán 2 - specializace oftalmopedie
• SZZ na bakalářské úrovni z Inkluzivní speciální pedagogiky/Speciální pedagogiky/Klinické rehabilitace binokulárního vidění
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika oftalmopedie - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika – studijní plán 1 specializace Logopedie a surdopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Logopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů;
• přijímací test Logopedie a surdopedie - 40 otázek a minimální hranice 10 bodů.
Prominutí přijímací zkoušky navazujících magisterských programů:
Přijímací zkouška může být prominuta uchazečům, kteří v aktuálně probíhajícím akademickém roce studují v jarním semestru v bakalářském studijním programu na Pedagogické fakultě MU, hlásí se do navazujícího magisterského programu s přímou návazností na bakalářský studijní program, který aktuálně studují, a jejichž studijní průměr v tomto studiu ke stanovenému datu je nižší nebo roven 1,50 (dle článku 17 odst. 2 Studijního a zkušebního řádu MU – počítá Informační systém MU).
Co se týče Vašeho pedagogického působení je vždy nutné řídit se zákonem č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.
Přeji Vám hezké letní dny, Ilona Fialová
Dobry den
zvazuji prihlasku ke kombinovane forme studia. Mam na FSS jiz titul Mgr. Socialni prace.
Je mozne nektere predmety uznat? Lze u SP zvolit jazyk nemecky? Prosim o percentil prijeti / statistiku uchazecu a v posledni rade - jsem take starsi, jiz zde padl dotaz zda se studium plati - tez by me zajimalo kolik.
Studijni bloky budou 1x mesice o vikendu nebo v patek?
Hezky den
J.
Dobrý den, vážená uchazečko,
zdravím Vás a sděluji pár informací k přijímacímu řízení na naší KSIP:
Podmínky přijímacího řízení do studijních programů Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky
Bakalářské programy Speciální pedagogika, Logopedie, Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání:Stávající písemný Test studijních předpokladů;
Konání TSP bude prominuto při splnění následující podmínky:
• Umístění na 1. - 5. místě v krajském kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času nebo účast v celostátním kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času.
Navazující magisterské programy Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol; Speciální pedagogika (studijní plány 3 – specializace poruchy chování, 4 – specializace mentální postižení a poruchy autistického spektra, 5 – specializace souběžné postižení víc vadami, 6 - specializace andragogika):
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky/speciální pedagogiky;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranici 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika studijní plán 2 - specializace oftalmopedie
• SZZ na bakalářské úrovni z Inkluzivní speciální pedagogiky/Speciální pedagogiky/Klinické rehabilitace binokulárního vidění
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika oftalmopedie - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika – studijní plán 1 specializace Logopedie a surdopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Logopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů;
• přijímací test Logopedie a surdopedie - 40 otázek a minimální hranice 10 bodů.
Co se týče jazyka, je možné zvolit jazyk německý.
Ohledně placení studia se, prosím, obraťte na vedoucího stud. odd. PdF MU, pana Mgr. Petra Šimíka (simik@ped.muni.cz).
Další informace najdete na webových stránkách PdF MU - Uchazeči.
Přeji Vám příjemné vánoční svátky a šťastný nový rok, Ilona Fialová
prosím, mohla bych se Vás zeptat, jaké je v rámci tohoto programu, nebo programu se zaměřením na vzdělávání, vzdělání ohledně práce s nadanými žáky?
Předem Vám děkuji za odpověď.
zdravím Vás a k Vašemu dotazu sděluji, že programy SP obsahují toto téma v různých předmětech, ale samostatný předmět není realizován. Předměty obsahují více problematiku dvojí výjimečnosti, tj. jde o děti, které mají na jedné straně výjimečné schopnosti (nadání), ale na druhé straně disponují nějakým zdravotním postižením. Handicap a nadání se často kompenzují a přináší dětem různé obtíže při vzdělávání. Nejčastěji se setkáváme s nadanými dětmi, které mají diagnostikované specifické poruchy učení, ADHD, ADD a PAS aj. Tyto diagnózy jsou pak stěžejní pro speciální pedagogiku.
V případě dalších dotazů neváhejte napsat.
Přeji Vám hezké dny, s pozdravem Ilona Fialová
Mam ukoncene magisterske studium obor Filosofie (neucitelsky smer) a ukoncene dvojrocni pedagogicke minimum. Staci mi dvourocni studium oboru Specialni pedagogika? Dekuji za odpoved.
zdravím Vás a sděluji k Vašemu dotazu, že není zcela zřejmé jaké dvouleté studium SP máte na mysli. Vždy je nutné řídit se zákonem o pedagogických pracovnících (zákon č. 563/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů). Nutné je také zjistit, jaké požadavky na Vaše pedagogické vzdělání bude mít Váš zaměstnavatel. V případě dalších dotazů neváhejte znovu napsat.
Přeji Vám hezké dny, Ilona Fialová
podmínkou přihlášení ke studiu programu SP je nutné, abyste měla SZZ bakalářské ze Speciální/inkluzivní pedagogiky. Veškeré informace také najdete na webu PdF Uchazeči. V případě dalších dotazů neváhejte napsat. Přeji Vám hezké letní dny, IF
mám vystudovanou speciální pedagogiku se zaměřením na vzdělávání a výtvarnou výchovu se zaměřením na vzdělávání na ped MUNI
Chtěla jsem se zeptat, zda můžu se svým vzděláním učit i v běžné mateřské školce.
Děkuji moc za odpověď.
Bisová V.
zdravím Vás a sděluji k Vašemu dotazu, že studijní program, který jste vystudovala Vás připravil pro výuku na 2. st. ZŠ a na SŠ. Je nutné, abyste se řídila zákonem o pedagogických pracovnících (563/2004 Sb.). Přeji Vám hezké dny, IF
Dobrý den, prosím, je možné vystudovat kombinovanou formou obor Speciální pedagogika Bc. a následně pokračovat na Mgr. v psychologicky zaměřeném studiu? A pokud ano, máte "doporučení", na jaké fakultě to lze, případně i konkrétní obory zaměřené na zmíněnou psychologii?
Děkuji moc za odpověď a přeji Vám krásný den!
Kateřina Johana Pekárkovázdravím Vás a sděluji, že lze u nás vystudovat v kombinované formě programy Speciální pedagogiky, je jich vypsaných několik. Zda se můžete následně hlásit na jinak zaměřený obor v magisterském studiu (uvádíte psychologický směr), musíte zjistit na katedře, kde chcete studovat. Přeji Vám hezké letní dny, s pozdravem, Ilona Fialová
zdravím Vás a sděluji, že po ukončení bakalářského studia můžete zastávat pozici asistentky pedagoga.. Bakalářské studium je ukončeno státní závěrečnou zkouškou. Pedagogické minimum se může vystudovat v rámci CŽV a ukončeno je závěrečnou zkouškou. V případě dalších dotazů neváhejte znovu napsat.
Přeji hezké dny, Ilona Fialová