23/11/2018 13:10new

Máte nejasnosti ohledně toho, jak studium v tomto programu probíhá?

Zajímá vás, co vás v rámci tohoto studia čeká?

Volíte mezi příbuznými programy a potřebujete více podrobností?

Tápete, jakým směrem se může po absolvování tohoto programu ubírat vaše kariéra?

Neváhejte se zeptat na cokoli, co vás ohledně náplně vybraného programu zajímá!

Toto fórum neslouží pro dotazy spojené s administrativou přijímacího řízení, ty směřujte na e-mail: prihlaska@muni.cz, nebo se podívejte na nejčastěji kladené otázky a odpovědi: http://is.muni.cz/prihlaska/faq/.

29/8/2023 20:48new
Dobrý den, nejsem si jistý, zda můj dotaz nepatří do kategorie administrativa příjímacího řízení, tudíž sem nepatří, případně se omlouvám. Chtěl bych se přihlásit na matiku a fyziku, s tím, že se mi líbí specializace fyzika a obecná matematika. Nemám jasno ve studijních plánech, např. u fyziky se píše, že program je možné studovat pouze jednooborově se specializací, úplně nechápu jak bych si to měl sestavit abych mohl studovat matiku a fyziku. (Jak bych si ten studijní plán mohl nastavit abych mohl studovat oboje.) Děkuji moc za odpověď, Tomáš Drahoňovský.
30/8/2023 10:29new

Dobrý den Tomáši,

na Přírodovědecké fakultě máme různé studijní programy, viz zde:

Mezi nimi jsou i bakalářský studijní program Fyzika se specializacemi (Astrofyzika, Biofyzika, Fyzika = bez úzké specializace) a program Matematika se specializacemi ( specializace Obecná matematika = bez úzké specializace). Každý program, tj. Fyzika - specializace Fyzika i Matematika - specializace Obecná matematika představuje plnohodnotné prezenční studium. Pokud byste chtěl studovat obě zároveň, je to možné, ale představuje to vlastně téměř dvojnásobnou studijní zátěž, např. musíte vypracovat dvě bakalářské práce. Některé matematické předměty absolvované z programu Matematika by bylo možné při studiu v programu Fyzika uznat (proto TÉMĚŘ dvojnásobná zátěž). Získal byste dva bakalářské tituly, několik studentů takto již vystudovalo, ale obvykle to trvá déle než 3 roky.

Další varianty studia by byly:

1) Studovat v bc. programu Matematika a výběrové předměty volit fyzikální
2) Studovat v bc. programu Fyzika, kde některé matematické předměty jsou povinné/volitelné a doplnit výběrovými matematickými předměty

Tyto dvě cesty by vedly vždy jen k jednomu bakalářskému titulu.

Pokud byste měl další dotazy, napište mi, můžeme vše probrat detailněji.

Zdravím
Michael Krbek
30/8/2023 19:59new
Děkuji moc za odpověď, myslím, že už v tom mám jasněji. Mám jeden dotaz, prosím, kdybych se rozhodl pro studium pouze programu Fyzika se specializací Fyzika-bez úzké specializace, letmým pohledem jsem spatřil, že v jednom z posledních semestrů je programovací zkouška a je zde zapotřebí ovládat programovací jazyk, zajímalo by mě, jestli je programování potřeba umět i v prvních semestrech, nebo je to čistě až později. Momentálně programování neumím, ale myslím, že bych se to zvládl doučit, programování asi bude fajn na nějaké samoučení, tak jen jak záhy po nástupu do studia bych jej potřeboval. Děkuji moc za odpověď, pěkný den, Tomáš Drahoňovský.
30/8/2023 20:51new

Zdravím Tomáši,
jak se naučíte programování necháváme na vás. V prvních semestrech to není nutně potřeba, snažíme se studenty k tomu navést např. tak, že jim dáme k dispozici hotové programy, které mohou měnit. Někteří studenti programovat už umí, tak dává smysl, aby jen složili zkoušku. Pokud programovat neumíte, vůbec to nevadí, lze si zapsat předmět, kde vás to naučí. Lze u nás na fyzice

nebo ještě zevrubněji na fakultě informatiky počínaje např.

To je výhoda studia na velké univerzitě, můžete si vybírat z tisíců předmětů.
Umět programovat patří k velice užitečným dovednostem, tak to vřele doporučuji.

Michael Krbek
30/8/2023 21:32new
Děkuji moc, pěkný den.
Eliška Birtusová
last modified 23 February at 20:09 new
Dobrý deň, nie sú mi úplne jasné podmienky prijatia na odbor Astrofyziky. Sú tam 3 varianty a to TSP alebo odborový test alebo aj TSP aj odborový test. Bude mi teda pre prijatie stačit len TSP alebo budem písať aj odborový test? Ďakujem za odpoveď
23 February at 16:48new
Dobrý den Eliško,
k přijetí Vám bude stačit dobrý výsledek z TSP. Oborový test psát nutně nemusíte. Pokud byste naopak nechtěla psát TSP, můžete psát pouze oborový test. Pokud byste chtěla psát oboje, vybere se lepší výsledek. Z těchto tří možností si prostě můžete vybrat.
Zdravím a přeji úspěch
Kristián Kalianko
30/12/2018 19:03new
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na bližší nebo konkrétnější uplatnění či využití programu Fyzika popř. specializace Biofyzika i klasická Fyzika, poprosil bych zmínit možnosti po magisterském studiu, předem děkuji, Kalianko.
3/1/2019 11:51new

Dobrý den,
na tomto odkazu najdete bližší informace (včetně uplatnění absolventů) k bakalářskému programu Fyzika:
Zde potom informace k navazujícím magisterským programům:
Konkrétně zde biofyzika:
Doporučovala bych vám přijít se podívat přímo na Přírodovědeckou fakultu. 26. 1. a 29. 1. pořádáme Dny otevřených dveří, kde vám kolegové jistě rádi zodpoví všechny vaše dotazy.

Mgr. Iveta Hodová, Ph.D.