last modified 23/10/2009 15:07 new
Numerické myšlení
Sabina Šebková
last modified 5/2/2009 09:55 new
TSP 2008 varianta 6 př.18,19,20,28
díky moc to je opravdu lehké jen když člověk ví jak na to
4/2/2009 09:15new
Ty matematické příklady sice spočítám, ale nevím jak Ti je líp vysvětlit, snad
se někdo najde. Otázka 28 - ty kolečka v mřížce. Každé musí být s každým, tzn.
kolečko v prvním sloupci musí být obsaženo i s kolečky v dalších sloupcích,
takže porovnáváš - kolečka v prvním sloupici - s 2 je, s 3 taky, se 4 taky, s 5
taky, se 6 taky, se 7 NE,s 8 ano, s 9 NE. Z toho vidíš, že odpověď může být
a)nebo b) a tak zjišťuješ dále zase s s dvojkou.
Sabina Šebková
last modified 11/2/2009 00:49 new
už to vím,dík
Michaela Cipovová
4/2/2009 13:50new
18
Musíš to vypočítať takým spôsobom, že si z tej druhej rovnice
vyjadríš jednu neznámu. ja som si napríklad vyjadrila trojuholník z tejto
rovnice
2-x.y=4 (srdce=x, trojuholník=y)a dosadila do tej prvej. Takto ti vznikla
rovnica o jednej neznámej a to je už potom jednoduché.
Sabina Šebková
last modified 5/2/2009 09:57 new
dík a 20 nevíš
Jan Kadlec
last modified 4/2/2009 14:33 new

Srdce = x
Trojúhelník = y

V zadání: x(y-2)=10+4x
Určete x, jestliže: 2-xy=4
------------
xy-2x-4x=10 //roznásobím, 4x převedu
-xy+2 =4 //xy můžu odečíst
------------
-6x=12 //jednotky sečtu s první rovnicí (10+4-2)
x=-2

Srdce = -2 = možnost A
Šárka Doláková
4/2/2009 14:44new
vedel by si prosim ta poradit priklad 20?
diky moc
Jan Kadlec
4/2/2009 14:46new
Naneštěstí ne :/ S tím si také nevím rady.
Sabina Šebková
last modified 5/2/2009 09:58 new
díky a mohl by mi někdo názorně vysvětlit 19 a 20 předem moc a moc
děkuji
Jan Kadlec
4/2/2009 15:19new

20. – Nevím :/

19. Nevím, jestli názorně, toto je docela zdlouhavý příklad

Zadání
a KOSO b = 1/2*(a + b)*a
oa = (4 - a)**2 //na druhou :)
2 KOSO x = 5
-------------------------------
1/2*(2 + x)*2 = 5 //za a dosadím 2, za b dosadím x
2 + x = 5 //vyřeším rovnici
x = 3

ox = (4 - x)**2
ox = (4 - 3)**2 //dosadím x
ox = 1

oox = (4 - 1)**2 //dosadím ox
oox = 9

ooox = (4 - 9)**2 // dosadím oox
ooox = 25 => C
Sabina Šebková
4/2/2009 22:43new
díky za tu 19
Sabina Šebková
last modified 4/2/2009 22:36 new
no jo,ale ve variantě 7 mi to nevychází,ale v jiných jo asi jsem se někde
přehlédla,udělám to ještě jednou
Jan Kadlec
4/2/2009 15:32new
Toto už je obyčejné řešení dvou rovnic o dvou neznámých. Učivo základní školy ;)
Michaela Cipovová
4/2/2009 17:15new

Ak ti nesedia dve rovnice o dvoch neznámych, čo je jeden z postupov pri riešení
18, tak skús ešte dosadzovaciu metódu, ako som ti navrhla už predtým.
X = srdce
Y = trojuholník

z 2-x.y=4 si vyjadri y (alebo x, to je jedno, ale s y je to jednoduchšie),
dostaneš y = 2/-x
A do rovnice x(y-2)=10+4x si namiesto y dosadíš 2/-x.
Máš tak rovnicu x(2/-x -2)= 10+4x
No a to je tá rovnica s jednou neznámou a potom to už je ozaj triviálne. x= -2
Ale uznávam, že riešenie s dvomi rovnicami s dvomi neznámymi je ľahšie, aspoň čo
sa týka krokov, ktoré musíš urobiť. Tak veľa šťastia pri počtoch. :)
Sabina Šebková
last modified 4/2/2009 22:45 new
ten druh rovnic jsem už nedělala aspoň 2 roky a nemohla jsem si to hned
uvědomit,18 je lehká,ale stále nevím 20
Jan Kadlec
4/2/2009 23:20new
Teď jsem př. 20 zkoušel řešit asi čtvrt hodiny, ale kouzelně jsem se do něj
zamotal. Jistější bude podobný příklad u testů vynechat ;)
Jan Kadlec
5/2/2009 00:02new

Tak už jsem to rozlouskl. Ale pořád to je příklad na dlouho, snad jen když na
konci zbyde čas…

Srdce nahradím za X

XXXa = 0
Xa = 2 + 1/2(4 - a) // zjednoduším na 2 + 2 - 0,5a -> 4 - 0,5a
---------------------
XX(4 - 0,5a) = 0 // poslední Xa jsem nahradil za předchozí rovnici
X[4 - 0,5(4 - 0,5a) = 0 // za „a“ dosadím závorku z předchozí části
X(2 + 0,25a) = 0 // zjednoduším
4 - 0,5(2 + 0,25a) = 0 // do hodnoty první závorky dosadím předch. záv.
- 0,125a = -3 // nyní lehká rovnice
a = 24 // odpovídá možnosti C
Sabina Šebková
5/2/2009 10:02new
díky moc,ale bude lepší jak ty říkáš nechat si ho na konec až jestli zbyde čas
Sabina Šebková
5/2/2009 09:27new
TSP 2008 varianta 17 př.20
prosím ví někdo př.20 může mi ho zde nějaká dobrá duše názorně celý postup
předvést?Díky
Marek Hlaváček
7/2/2009 18:29new

Začneš vztahem 2•x = 2
a•b = 1/3*(a+2b) -> 2•x = 1/3(2+2x)
Vypočítáme tedy rovnici 1/3(2+2x) = 2 -> x=2
Pak postoupíš na druhou rovnici
°°°x -> °°°2 -> Můžeš přepsat jako °(°(°2)) a počítáš jako tři rovnice od
nejvnitřnější závorky. °a = (1+a)(1-a) tedy °2 = (1+2)(1-2) = -3
Dostaneš °°-3, tedy °(°-3), opět řešíš závorku °-3 = (1-3)(1+3) = -8
A poslední rovnice °-8 = (1-8)(1+8) = -63

Je to jednoduché, obyčejné soustavy rovnic. Jen tě nesmí zastavit, že se
vymýšlejí nové operace. Koukej na to jako na obyčejnou substituci.
Sabina Šebková
8/2/2009 16:14new
díky moc mrknu se na to,ono někdy to vypadá složitě a není tomu tak
Kristína Šramková
15/2/2009 13:23new
varianta 6, ot. 11,12,15,16,17,18
viete mi poradit?:D dikes
Sabina Šebková
last modified 17/2/2009 22:54 new
podívej se do mých otázek a odpovědí,tam je mnoho příkladů vysvětleno,myslím
všechny co tu píšeš,jen některé z jiných variant,ale postup stejný.Kdyby jsi
ještě z matemat.otázek něco nevěděla,tak napiš.Pokud si budu vědět rady,odepíši.
Marcela Navrátilová
17/2/2009 17:59new
tyto odpovědi nejdou otevířít mohla bys napsat znovu odkaz také bych potřebovala
znát postup
Sabina Šebková
17/2/2009 22:58new
Najdi si otázky s mým jménem a tam jsou odovědi téměř na všechny na které se
ptáš.
Michal Dolíhal
1/5/2009 16:34new
Ahoj,prosím,jak se dostanu k tvým otázkám?také si nevím rady s některými o
kterých ,mluvíš,díky moc
6/5/2009 16:18new

najdi su tu vo fore.

Neni tu moc vlaken a vsetky sa tykaju tych rovnakych typov prikladov
Marcela Navrátilová
21/2/2009 20:09new
test 4/2008
dobrý den vím že podobné otázky tu byly řešeny ale prostě ten posup mi bohužel
nejde správně aplikovat na otázky z testu 4 - 11,15,19,20. Budu moc ráda za vaši
pomoc
22/2/2009 08:55new

Priklad 11.
Ciferny sucet cisiel v "kruhu" sa rovna cislu uprostred. A hladas cislo, ktore
sa na miesto otaznika NEhodi.

15.
Ides zlava doprava, 1. cislo deleno 2. = 3., so zvyskom 4.
:) sou - 22/7=3, zvysok 1
Pozor, takisto hladas dvojicu, ktora sa na dane miesta NEhodi.

Operacie prenecham sikovnejsim :)
Marcela Navrátilová
22/2/2009 10:44new
22/2/2009 13:03new

Aha, ale potom je vhodne pisat, ze pouzivas cisla prikladov z interaktivnych
TSP.
V tlacenej podobe - resp. verzii z muni.cz, su totiz originalne zadania, a prave
tuto su z nejakeho dovodu prehadzane.

Ad druhy odkaz:
Cisla vedla seba po scitani, daju cislo nad sebou. Pozor na usporiadanie cisiel,
zlava doprava, nie zhora nadol.
Marcela Navrátilová
1/3/2009 18:00new
elektronický test č.5

http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2008/2008_05_2.10_D_d.gif
http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2008/2008_05_2.8_D_c.gif
http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2008/2008_05_2.9_B_e.gif

zdravím všechny, prosím jak prostupovat u těchto příkladů se symboly, vím postup
ale nikdy mi to nevyjde nemohl by mi někdo napsat svůj postup at vím kde dělám
chybu...
Marcela Navrátilová
2/3/2009 18:13new
Já vím že už tu ty příklady byly ale vím jak co kam dosadit ale prostě mi vyjde
krásně jiné číslo tak chci vědět kde dělám pořád tu samou chybu...
Silvie Sommerová
last modified 3/3/2009 17:53 new
Varianta 1, ot. 15,17,18
Nevím si rady s těmito otázkami. Mohl by mi, prosím, někdo poradit, jak je
snadno vyřešit? Díky :)