Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Discussion forum
TSP 2008 varianta 6 př.18,19,20,28
díky moc to je opravdu lehké jen když člověk ví jak na tose někdo najde. Otázka 28 - ty kolečka v mřížce. Každé musí být s každým, tzn.
kolečko v prvním sloupci musí být obsaženo i s kolečky v dalších sloupcích,
takže porovnáváš - kolečka v prvním sloupici - s 2 je, s 3 taky, se 4 taky, s 5
taky, se 6 taky, se 7 NE,s 8 ano, s 9 NE. Z toho vidíš, že odpověď může být
a)nebo b) a tak zjišťuješ dále zase s s dvojkou.
Musíš to vypočítať takým spôsobom, že si z tej druhej rovnice
vyjadríš jednu neznámu. ja som si napríklad vyjadrila trojuholník z tejto
rovnice
2-x.y=4 (srdce=x, trojuholník=y)a dosadila do tej prvej. Takto ti vznikla
rovnica o jednej neznámej a to je už potom jednoduché.
Srdce = x
Trojúhelník = y
V zadání: x(y-2)=10+4x
Určete x, jestliže: 2-xy=4
------------
xy-2x-4x=10 //roznásobím, 4x převedu
-xy+2 =4 //xy můžu odečíst
------------
-6x=12 //jednotky sečtu s první rovnicí (10+4-2)
x=-2
20. – Nevím :/
19. Nevím, jestli názorně, toto je docela zdlouhavý příklad
Zadání
a KOSO b = 1/2*(a + b)*a
oa = (4 - a)**2 //na druhou :)
2 KOSO x = 5
-------------------------------
1/2*(2 + x)*2 = 5 //za a dosadím 2, za b dosadím x
2 + x = 5 //vyřeším rovnici
x = 3
ox = (4 - x)**2
ox = (4 - 3)**2 //dosadím x
ox = 1
oox = (4 - 1)**2 //dosadím ox
oox = 9
ooox = 25 => C
Ak ti nesedia dve rovnice o dvoch neznámych, čo je jeden z postupov pri riešení
18, tak skús ešte dosadzovaciu metódu, ako som ti navrhla už predtým.
X = srdce
Y = trojuholník
dostaneš y = 2/-x
A do rovnice x(y-2)=10+4x si namiesto y dosadíš 2/-x.
Máš tak rovnicu x(2/-x -2)= 10+4x
No a to je tá rovnica s jednou neznámou a potom to už je ozaj triviálne. x= -2
Ale uznávam, že riešenie s dvomi rovnicami s dvomi neznámymi je ľahšie, aspoň čo
sa týka krokov, ktoré musíš urobiť. Tak veľa šťastia pri počtoch. :)
uvědomit,18 je lehká,ale stále nevím 20
zamotal. Jistější bude podobný příklad u testů vynechat ;)
Tak už jsem to rozlouskl. Ale pořád to je příklad na dlouho, snad jen když na
konci zbyde čas…
Srdce nahradím za X
XXXa = 0Xa = 2 + 1/2(4 - a) // zjednoduším na 2 + 2 - 0,5a -> 4 - 0,5a
---------------------
XX(4 - 0,5a) = 0 // poslední Xa jsem nahradil za předchozí rovnici
X[4 - 0,5(4 - 0,5a) = 0 // za „a“ dosadím závorku z předchozí části
X(2 + 0,25a) = 0 // zjednoduším
4 - 0,5(2 + 0,25a) = 0 // do hodnoty první závorky dosadím předch. záv.
- 0,125a = -3 // nyní lehká rovnice
a = 24 // odpovídá možnosti C
TSP 2008 varianta 17 př.20
prosím ví někdo př.20 může mi ho zde nějaká dobrá duše názorně celý postuppředvést?Díky
Začneš vztahem 2•x = 2
a•b = 1/3*(a+2b) -> 2•x = 1/3(2+2x)
Vypočítáme tedy rovnici 1/3(2+2x) = 2 -> x=2
Pak postoupíš na druhou rovnici
°°°x -> °°°2 -> Můžeš přepsat jako °(°(°2)) a počítáš jako tři rovnice od
nejvnitřnější závorky. °a = (1+a)(1-a) tedy °2 = (1+2)(1-2) = -3
Dostaneš °°-3, tedy °(°-3), opět řešíš závorku °-3 = (1-3)(1+3) = -8
A poslední rovnice °-8 = (1-8)(1+8) = -63
vymýšlejí nové operace. Koukej na to jako na obyčejnou substituci.
všechny co tu píšeš,jen některé z jiných variant,ale postup stejný.Kdyby jsi
ještě z matemat.otázek něco nevěděla,tak napiš.Pokud si budu vědět rady,odepíši.
znát postup
ptáš.
kterých ,mluvíš,díky moc
najdi su tu vo fore.
Neni tu moc vlaken a vsetky sa tykaju tych rovnakych typov prikladovtest 4/2008
dobrý den vím že podobné otázky tu byly řešeny ale prostě ten posup mi bohuželnejde správně aplikovat na otázky z testu 4 - 11,15,19,20. Budu moc ráda za vaši
pomoc
Priklad 11.
Ciferny sucet cisiel v "kruhu" sa rovna cislu uprostred. A hladas cislo, ktore
sa na miesto otaznika NEhodi.
15.
Ides zlava doprava, 1. cislo deleno 2. = 3., so zvyskom 4.
:) sou - 22/7=3, zvysok 1
Pozor, takisto hladas dvojicu, ktora sa na dane miesta NEhodi.
http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2008/2008_04_2.10_D_c.gif
http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2008/2008_04_2.4_E_c.gif
tuto 11 a 15 vím ale nechápu tyto, možná máš tištěné verze tam jsou prý úlohyspřeházeny
Aha, ale potom je vhodne pisat, ze pouzivas cisla prikladov z interaktivnych
TSP.
V tlacenej podobe - resp. verzii z muni.cz, su totiz originalne zadania, a prave
tuto su z nejakeho dovodu prehadzane.
Cisla vedla seba po scitani, daju cislo nad sebou. Pozor na usporiadanie cisiel,
zlava doprava, nie zhora nadol.
elektronický test č.5
http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2008/2008_05_2.10_D_d.gif
http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2008/2008_05_2.8_D_c.gif
http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2008/2008_05_2.9_B_e.gif
ale nikdy mi to nevyjde nemohl by mi někdo napsat svůj postup at vím kde dělám
chybu...
http://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?cop=;guz=7300591;jn=v
krásně jiné číslo tak chci vědět kde dělám pořád tu samou chybu...
Varianta 1, ot. 15,17,18
Nevím si rady s těmito otázkami. Mohl by mi, prosím, někdo poradit, jak jesnadno vyřešit? Díky :)