Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Discussion forum
Varianta 10/2007 ot.č.30
Ahoj,nevíte někdo prosím vás jakým způsobem řešit příklad v nadpisu?
Vždy když jsem ho v nějaké variantě TSP zkoušel, nikdy jsem nemohl přijít na to,
jaká je souvislost mezi jednotlivými čísly posloupnosti.
Mockrát díky za odpověď.
Z následujících možností vyberte číslo, které se nehodí na místo otazníku:
6 (12 ≡ 30 ≡ 6 ≡ 78 ≡ 66)
6 (7 ≡ 61 ≡ 37 ≡ 85 ≡? )
a)73 b)49 c)55 d)27 e)13
Tento?
Skus sa zamysliet, co maju cisla v prvej zatvorke spolocne so 6.
Su nou bezozbytku delitelne.
Teraz sa pozri na druhu. Je to rovnaky princip. Ale je v nom jeden maly rozdiel
- cisla su delitelne 6, zvacsene o 1.
A ty hladas cislo, ktore sa na to miesto NEhodi.
:)
Teď už je mi to jasné. Já tam pořád něco přičítal a odečítal a pořád to
nesedělo.
Předpokládám, že stejný nebo velmi podobný princip je použit na všech otázkách
tohoto typu že?
Mockrát díky za pomoc.
Takze sa staci naucit, ake su to obvykle, a skusat to aplikovat.
Varianta 1, rok 2008, otázka 18
Víte někdo prosím jak se počítá toto??
18
Platí
(♥− 2♦) · 3 = ♥· (3 + 2♦)
Určete ♦, jestliže 8 +♥·♦ = 20.
a) −12 b) −2 c) −4 d) 4 e) 8
Vůbec nevim jak na to, díky.Ahoj,
není na tom nic těžkého ;) z původní rovnice si vypočítáš neznámou a tu potom
dosadíš do té druhé a huala - je to.
x = ♥, y = ♦, po "//" následuje komentář
(x - 2y) · 3 = x · (3 + 2y) //vynásobíš
3x - 6y = 3x + 2xy //na obou stranách je 3x => odečte se
-6y = 2xy //na obou stranách Y => vyruší se
-6 = 2x
-3 = x
// dosadíš do druhé rovnice
8 + (-3)y = 20 //odstraníš závorku
8 - 3y = 20 //odečte se 8 ;)
-3y = 12 //vydělí se 3
-y = 4 //a převedeme mínus
y = -4
papír, tudíž mi to pořád vycházelo prapodivně =))
Varianta 1, rok 2008, otázka 19
Nevím si rady s tímto příkladem :-)
19
Operace ♥ a ◦ jsou definovány takto:
a♥b =1/4· (a + 3b), ◦a = (2 + a) · (1 − a).
Určete ◦ ◦ ◦x, jestliže 2♥x = −1.
a) −28 b) −4 c) 0 d) −88 e) −10
Poradí mi někdo? :-) DěkujuDefinice: a♥b =1/4 * (a + 3b)
Tedy 2♥x = 1/4 * (2 + 3x) = -1
Vyresime: 1/4 * (2 + 3x) = -1 => x = -2
Ted vime, cemu je rovno x ve vyrazu ◦ ◦ ◦x. Spocteme tedy ◦ ◦ ◦ (-2):
(◦ (-2)) = (2 + (-2)) * (1 + 2) = 0
(◦ (◦ (-2))) = (◦ 0) = (2 + 0) * (1 - 0) = 2
(◦ (◦ (◦ (-2)))) = (◦ 2) = (2 + 2) * (1 - 2) = -4
Vysledkem tedy je moznost b).
Snad ti to pomuze, nejsem schopen vysvetlit ti ten priklad intuitivne.TSP2008 varianta17,otázky 11,15,17,18,20
prosím o radu na řešení těchto otázek,ať do toho koukám jak chci nemohu na topřijít.Díky moc Sabina PS: ale prosím z TSP,kde je i vyhodnocení,Zuzka mně
odpověděla na jiné otázky,asi jsou dvojí,já jsem dělala ty ze stránek MU,je tam
psáno varianty TSP 2008
TSP2008 varianta17,otázky 15,17,18,20
15.
prvy obrazec, ides zlava:
22/7=3 a so zvyskom 1 (22 deleno 7 je 3, pricom mas 1 zvysok)
15/6=2 a zvysok je 3
A ty mas najst, ktora z moznosti sa nehodi do posledneho prikladu, kde toto
nebude vychadzat.
Rychlejsi sposob, ako si to vse behom minutky preratat bohuzial neviem :) ale
mala nasobilka ide rychlo.
Viem riesenie, ale vyklad nie je nejaky exaktny :D
V riadku pojdem od konca, logicky je tam na striedacku -4, 1, -3, 0 a tak si
logicky doplnim, ze to bude pokracovat -2 a -1, co je moznost e)
TSP2008 varianta17,otázky 11,15,17,18,20
Ahoj Zuzi dík za 2.př.Pod tím 1.mám,ale jiné zadání,takové domečky převrácené nabok a u nich 3 čísla.U prvního 34,3,5 druhého 17,4,1 a třetího 45,?,3.Ten
příklad s těma zbytkama umím. Dál
si nevím rady s př.15 taková pyramida dolní řadě je 2,-1,-2,?,? střední řadě
1,-3,3,? a horní řadě -2,0,2
Pak ještě příklad 11,20 je to v těch TSP které jsou i s vyhodnocením.Jestli si
s tím víš rady,tak mi prosím napiš řešení.Dík.Sabina
PS:nebo někdo jiný
prosííííííím
TSP2008 varianta17,otázky 15,17,18,20
Aha, pardon.Ja som automaticky predpokladala cislovanie podla oficalnych zadani TSP.
Interaktivne TSP a "papierove" sa niekedy lisia v poradi otazok, pak vznikaju
nedorozumenia.
Ospravedlnujem sa.
TSP2008 varianta17,otázky 11,15,17,18,20
a víš prosím odpovědi na ty moje?Jaké se tam vlastně při zkouškách dělají?Todostaneš test na papíru a nebo pres PC jak teď dělám ty co jsou na stránkách
MU?Dík
TSP2008 varianta17,otázky 15,17,18,20
Dostanes cele zadanie TSP na papieroch (cca 20? stran), samostatny odpovedovy
harok a centrofixu na vyplnanie.
Zadanie ti sluzi ako poznamkovy harok na pisanie, pomocne vypocty, poznamky,
kreslenie etc :) a nakoniec ho musis odovzdat.
(tie .pdf subory), kdezto pri interaktivnych testoch TSP na strankach MU, moze
byt poradie prikladov sprehadzane, a inak ocislovane, preto moze dojst k zamene.
TSP2008 varianta17,otázky 19,20,,28,41,44,45
díky za pomoc jedná se o otázky 2008 varianta 17 otázky 19,20,,28,41,44,45 tojsou všechny ot.s kterými si nevím rady dík
este otazku 19, ta uz tu bola vysvetlena ale na inom priklade,
a#b=1/3(a+2b)
~a=(1+a)(1-a)
urci ~~~x ak 2#x=2
teda 2#x=1/3(2+2x)=2 => za a sa v def.doplnila 2, za b sa dopl.x
vypocitas 1/3(2+2x)=2
x=2
vo vyraze ~~~x je x=2
a teraz budes doplnat do ~a=(1+a)(1-a)
(~(2))=(1+2)(1-2)=-3
(~(~(2)))=(~(-3))=(1-3)(1-(-3))=-8
(~(~(~(-2))))=(~(-8))=(1-8)(1-(-8))=-63
vysledok ~~~x=-63
TSP 2008 varianta 6 př.18,19,20,28
prosím poraďte mi někdo s těmito příklady,nevím si s tím rady díkposílám odkaz
http://www.muni.cz/study/admission/tsp
TSP 2008 varianta 6 př.18,19,20,22
Počítací příklady 18 až 20 už tu v nějakém fóru jsou, projdi si je. Příklad 20není těžký. Máš koláče hodnot od 1 do -1. Tedy si např. celému černému koláči
přiřadíš 1 a bílému celému koláči -1. Jelikož koláče jsou děleny na čtvrtiny,
musíš si vše rozpočítat. Tedy - černé celé je 1, černé 3/4 je 0,75, černé půlka
je 0,5, černé 1/4 je 0,25, totéž s bílým avšak v záporné hodnotě. A pak už jen
skládáš hodnoty podle toho, jaký obrázek je. Např. u prvního řádku (-0,75+0,25)
+ 0,75 = 0,25 - tato hodnota odpovídá jak černému 1/4 kolečku tak i dalšímu
složenému = 0,5 + (-0,25) = 0,25.
TSP 2008 varianta 6 př.18,19,20,28
díky moc to je opravdu lehké jen když člověk ví jak na tose někdo najde. Otázka 28 - ty kolečka v mřížce. Každé musí být s každým, tzn.
kolečko v prvním sloupci musí být obsaženo i s kolečky v dalších sloupcích,
takže porovnáváš - kolečka v prvním sloupici - s 2 je, s 3 taky, se 4 taky, s 5
taky, se 6 taky, se 7 NE,s 8 ano, s 9 NE. Z toho vidíš, že odpověď může být
a)nebo b) a tak zjišťuješ dále zase s s dvojkou.
Musíš to vypočítať takým spôsobom, že si z tej druhej rovnice
vyjadríš jednu neznámu. ja som si napríklad vyjadrila trojuholník z tejto
rovnice
2-x.y=4 (srdce=x, trojuholník=y)a dosadila do tej prvej. Takto ti vznikla
rovnica o jednej neznámej a to je už potom jednoduché.
Srdce = x
Trojúhelník = y
V zadání: x(y-2)=10+4x
Určete x, jestliže: 2-xy=4
------------
xy-2x-4x=10 //roznásobím, 4x převedu
-xy+2 =4 //xy můžu odečíst
------------
-6x=12 //jednotky sečtu s první rovnicí (10+4-2)
x=-2
20. – Nevím :/
19. Nevím, jestli názorně, toto je docela zdlouhavý příklad
Zadání
a KOSO b = 1/2*(a + b)*a
oa = (4 - a)**2 //na druhou :)
2 KOSO x = 5
-------------------------------
1/2*(2 + x)*2 = 5 //za a dosadím 2, za b dosadím x
2 + x = 5 //vyřeším rovnici
x = 3
ox = (4 - x)**2
ox = (4 - 3)**2 //dosadím x
ox = 1
oox = (4 - 1)**2 //dosadím ox
oox = 9
ooox = 25 => C