Symbolické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2009 - Discussion forum
TSP 2007 varianta 05,př.3 a 8-tištěná podoba
3/ Výrazy a číslice zapsané za sebou se sčítají,výrazy v závorce mají opačnouhodnotu.Tj.11=2,(111)=-3 či 11(1)=1.Určete hodnotu výrazu:
11(1(11(1)1)(11(1(11))))(1)(1(1)11)
8/ Vztahy mezi symboly
Vyzná se v tom prosím někdo? Jsem z toho fakt zmatená:-(
Děkuju!!!!
ad 8)
Za kazdy symbol si dosadis nejake lubovolne cislo tak aby sedeli prve 2
(ne)rovnice. A potom lahko zistis co treba doplnit.
Postup riesenia (cisla som volil take ako sa mi hodilo):
ja som si dosadil za "trojuholnik" = 12, za "kolecko" = 48 a vidim ze to
nerovnicu (prvy riadok) splnuje:
12/4 < 48/8
4 < 6
Ziskane znalosti dosadim do rovnice (druhy riadok) a prevediem potrebne upravy
aby som zistil hodnotu "polokruhu":
12 = 3*polokruh
polokruh = 12/3 = 4
A teraz uz lahko zistis aky znak patri na volne miesto ked si tam ziskane
znalosti dosadis:
4 ? 48/6
4 ? 8
4 < 8
ad 3)
Treba si to rozlozit a ist od najvnutornejsej zatvorky.
Skusim jednoduchsi pripad na pochopenie:
Mame zadane 11(1)(1(1)11).
To si rozlozime na mensie casti:
11 = 2
(1) = -1
(1(1)11) = 3-1 = 2, kedze to je ale este cele v zavorke tak to ma opacnu hodnotu
a teda -2
Teraz to uz len scitas: 2-1-2 = -1
medzi kazdy znak si vlozime znamienko "+" alebo "-". Pred kazdou zavorkou bude
"-" a inde vsade "+":
11(1)(1(1)11) = 1+1-(1)-(1-(1)+1+1) = -1
zamyslet:-) Moc jsi mi pomohl, přeju pěkný den!!