Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2010 - Discussion forum
Radka Krausová,
TSP 2003, varianta 23 - příklad 14
14) Doplňte tabulku
-88 -24 -8 -4 -3
? 8 0 -2
a) -64
b) 6
c) -112
d) 48
e) 40
Vezmeš-li vždy dvě sousední čísla z horní řady, pak musíš udělat následující:
1) levé z nich vynásobit -1
2) pravé z nich vynásobit 2
3) tato dvě výsledná čísla sečíst a dostaneš číslo ze spodní řady mezi levým a
pravým
Například pro -4 (levé) a -3 (pravé):
(-1) * (-4) + 2 * (-3) = 4 - 6 = -2
...mělo by to vycházet pro všechna čísla
Na místě otazníku tedy bude 40. ;)Jde to i jednodušeji ;-)
Rozdíly mezi čísly (z pravé do levé strany), pokud se dají na jeden řádek:1, -2, 4, -8, 16, -32, 64, -128.
Eliška Hucová,
Já jsem teď přišla ještě na jedno řešení:
Začneme opět zprava. Rozdíl mezi -3 a -2 je 1. Takže tu jedničku teď odečtu od
-3 a dostanu -4. A zase: rozdíl mezi -4 a nulou je 4, takže tu 4 odečtu -4 a
dostanu - 8. Na konci pak Zpočítám rozdíl mezi -88 a -24, to je 64 a od něj pak
odečtu 24 a mám výsledek 40..
Začneme opět zprava. Rozdíl mezi -3 a -2 je 1. Takže tu jedničku teď odečtu od
-3 a dostanu -4. A zase: rozdíl mezi -4 a nulou je 4, takže tu 4 odečtu -4 a
dostanu - 8. Na konci pak Zpočítám rozdíl mezi -88 a -24, to je 64 a od něj pak
odečtu 24 a mám výsledek 40..
Ono je to v podstatě stále jedno a to samé řešení, jen jak Vy, tak pan Václavík,
na to jdete oklikou, což Vás oba v konečném důsledku bude při řešení úlohy stát
více času. Vzhledem k tomu, že TSP je časově limitován, je vhodné snažit se
úlohy řešit co nejefektivněji.
na to jdete oklikou, což Vás oba v konečném důsledku bude při řešení úlohy stát
více času. Vzhledem k tomu, že TSP je časově limitován, je vhodné snažit se
úlohy řešit co nejefektivněji.