Symbolické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2010 - Discussion forum
TSP2009 var.3 př.23
prosím o překontrolování zda v odpovědi nemohlo dojít k chybě.Vychází mněodpověď a, správně je však b díky,všechny výroky jseu správné,pouze výrok a
je nesprávný,proto nechápu proč má být odpověď b
Vámi uvedená úloha je v pořádku.
Pokud si do úlohy dosadíte, zjistíte, že:
v 1. vagonu může být 6-10 osob,
ve 2. vagonu může být 15-30 osob
a ve 4. vagonu 9-16 osob.
ve 4. (10 vs. 9).
Naopak možnost b) je chybná, protože může nastat situace, kterou tato možnost
popírá, tedy, že ve 4. vagonu bude více lidí než ve 2.
TSP2009 var.3 př.23
děkuji za odpověď,ale já jsem nespochybňovala zadání,ale výsledek.Souhlasím sVámi,že správná odpověď je a ,ale ve výsledcích je napsáno,že správná odpoveď je
b ,s tím však nemohu souhlasit,já jsem upozorňovala,že je to ve výsledcích
špatně napsáno.Souhlasíte se mnou?Prosím,kdyby jste se ještě k tomu vyjádřil
děkuji
Nejprve Vás prosím, abyste nezakládala nová vlákna, ale využívala v diskusním
fóru možnosti odpovídání na příspěvky kliknutím na "reagovat", diskuse tak bude
přehlednější. Děkuji.
že možnost a) je správná a možnost b) nesprávná. Možnost b) je však SPRÁVNÝM
ŘEŠENÍM, protože, jak je uvedeno v zadání, máte vybrat NESPRÁVNÝ výrok.
minimálně obsazený vagón,pak je jasné,že správná odpověď je b děkuji
TSP2009 var.9 pr.30 (papierove tsp)
Poprosim vas o navod na pocitanie tohoto prikladu:
Před vámi jsou 3 úplné symbolické rovnice a jedna neúplná. Na záklaďe úplných
rovnic doplňte příslušnou číselnou hodnotu do rovnice neúplné.
♥ = 2 × ♦ ♣ =♠/2
♥ = ♦ + ♠ ♥ =? × ♣
a) 2 b) 4/3 c) −4 d) 4 e) −4/3
dakujem1. no ja neviem, v prvom rade si musis uvedomit ze ♦=♠ pretoze ak ♥ = 2 × ♦ = ♦
+ ♠ tak z toho logicky vyplyva ze ♦=♠
2. musis si miesto ♣ v priklade ♥ =? × ♣ dosadit ♣ =♠/2 co znamena ze nas
priklad bude vyzerat takto ♥ =? × ♠/2.
riesenie: teraz uz na zaklade prveho zistenia vieme, ze ♥ = 2 × ♠ a preto nas
priklad ♥ =? × ♠/2 budeme riesit tak, ze miesto "?" dosadime cislo 4. cize
odpoved bude d).
pretoze ♥ =? × ♠/2
♥ =4 × ♠/2
♥ =4♠/2
♥ =2♠
si to vysvetlil :)
tspcka uplnymi mukami ale to ked si ich poprechadzas napriklad aspon 10 z 2009
tak prides na ten system a potom uz si ficiis :D viac sa bojim na scio :D
TSP 2008 - varianta 10, otázka č. 29 / 70.
Prosím o pomoc s týmto príkladom - design psychologického výskumu. Je to z TSP2008.
Díky
nachází kroužek současně ve sloupcích: 1-2, 1-3, 1-4, 1-5, 1-6, 1-7, 1-8, 1-9,
pak 2-3, 2-4, 2-5, 2-6, 2-7, 2-8, 2-9 atd. Kombinace čísel které chyběly jsou:
2-5 a 6-9 => správná odpověď je 2,5,6,9.
TSP 2007, varianta 4 - otázky 1 a 3
Můžete mi prosím někdo pomoci s řešením?
1) Děti kódují čísla transpoziční šifrou, kdy jsou některé nebo všechny číslice
nahrazeny jinými; tj. konkrétně 897645213 se zařifruje jako 485793612.
Jaký ciferný součet má po dešifrování zašifrované číslo 762685?
a) 32 b) 29 c) 34 d) nelze říci e) 31
3) V Balu žije 36 mruků. Někteří mrukové mají křídla. Celkem 12 mruků nežere
gutar, ale z toho jen 2 friální mrukové. Tito 2 mrukové jsou také pozoruhodní
tím, že jsou jedinými friálními mruky, kteří myjí vodu, a tím se liší od
zbývajících 13 friálních mruků. Poslední mruk nežeroucí gutar a nemyjící vodu
byl vyhuben před 2 lety.
Jaký je minimální počet nefriálních mruků v balu, kteří určitě myjí vodu?
a) 25 b) 10 c) 21 d) 27 e) 201) V podstate jednoduchý príklad.
Ide o to, že jednotlivé číslice sú pri šifrovaní nahradené inými. Zo zadania siurčíme, že sa šifruje 1=1, 2=6, 3=2, 4=9, 5=3, 6=7, 7=5, 8=4, 9=8.
Podľa tohto kľúča "dešifrujeme" zadané číslo, tzn. z "762685" nám vznikne
originál "623297".
Ciferný súčet je 6+2+3+2+9+7 = 29
Správna odpoveď je b)
tsp 2003, var. 11, př. 23
Prosím poraďte jak docílit správného řešení tohoto příkladu. Díky
Která tři písmena sem nepatří?
N O P
Q R S
T U V
Správna odpoveď je b) NTV
Je to jediná skupina písmen, kde sú všetky písmená vytvorené z priamych čiar,
bez oblúčikov.
Nech to vyzerá akokoľvek trhlá argumentácia, je to tak :)
posledných rokov. Ich skladba a štýl sa od roku 2003 pomerne značne posunul.
17)
Ak sa pozorne pozrieš, ide vlastne o sekvenciu obrázkov, ktoré sa opakujú.
Začiatok je povedzme na prvom riadku, zľava do prava. Vždy nasleduje za sebou 6
obrázkov, v tom istom poradí. Na konci riadku sa to hadí, a na druhý riadok
pokračuje zprava do ľava.
Správna odpoveď sa teda dá pomerne ľahko dosadiť, je to d).
Ciferný súčet na jednotlivých budíkoch ide 15 - 6 - 15 - 6 - ?
Takže máme doplniť taký, kde ciferný súčet zodpovedá 15.
Správna odpoveď je teda d).
TSP 2005 var.17 pr.16
chcem sa spýtať možno hlúpu otázku, ale čo po česky znamená sudá číslice..nenašla som to ani v slovníku. Dakujem :)
Sudá číslica - párna
Lichá - nepárna
:)
Nie je problém.
Odporúčam do TSP si tieto výrazy zafixovať správne, je to v zadaniach pomerné
časté.
Dakujem veľmi pekne :)
Ak smiem ešte vedieť sú ešte nejaké takéto špeciálne výrazy na ktoré by som si
mala dať pozor? :)
Nie je zač :)
Prebehla som tak zbežne vlaňajšiu verziu TSP, ale nejak som už na nič, až tak
odlišného, nenatrafila.
TSP 2009 - varianta 05, otázka č. 25
Dobrý deň, mohol by som vás poprošiť o vysvetlenie tohoto príkladu, absolútneneviem ako dôjšť k správnej odpovedi. Ďakujem
Príklad 25 z papierovej verzie?
"Na obrázku vidíte šest zmrzlinových pohárů. Pohár číslo jedna představuje
originál slavného cukráře, který se ostatní cukráři snaží napodobovat. Poháry
číslo dvě až šest tedy představují více či méně zdařilé kopie. Určete,
která/které z kopií se nejvíce odlišuje/odlišují od originálu. Posuzujte zvlášt’
každou část poháru."
odlišnosť sa počíta samostatne. Napr. pohár č. 2 sa líši celkem v 4 veciach
–pravá vrchná časť je čierna, má iný tvar dáždnika, dáždnik má inú farbu, špica
dáždnika má tiež inú farbu. Rovnako analyzujeme aj ostatné obrázky.
Zistíme, že najviac odlišností, 5, má pohár č. 4. Správna odpoveď je d).
Takže príklad 25 z online verzie, 24 z papierovej.
V zadaní je rad symbolov. Nad ním je prehľad "známych" dvojíc a trojíc, ktoré
boli dešifrované.
Úlohou je zistiť, koľko jednotlivých symbolov, po vyškrtaní tých známych z rady,
nám ostane.
Postup je vyškrtať z rady, od začiatku, zľava doprava tie skupiny symbolov,
ktoré sú v tabuľke vyššie. Ak bol symbol raz vyškrtnutý, ďalej sa nepoužije.
Napr. hneď prvá trojica v rade je uvedená v tabuľke, úplne vpravo hore. Z rady
ju teda škrtneme. Ďalšie dva symboly nie je možné priradiť k ničomu. Nasledujúca
trojica je v tabuľke vpravo dole, škrtneme ju. Takto pokračujeme ďalej.
TSP 2007 var.10 pr.6 (papierove tsp)
Neviete mi niekto prosim poradit ako sa riesi tento priklad?Dakujem :)
Podľa zadania si rozpíšeš jednotlivé stromy, moje poradie je
jablká-konáre-korene.
A 4 - 6 - 10
B 1 - 4 - 10
C 2 - 4 - 6
D 3 - 5 - 9
E 5 - 6 - 8
F 2 - 5 - 10
pričom vieš, že posledný (F) je práve ten, ktorý neuplatňuje požadovaný princíp,
a hľadáš ešte jeden podobný strom.
Ak hľadáme, čosi čo majú spoločné, môžeme sa pozrieť na rozdiel medzi
jednotlivými elementami.
A 2 - 4
B 3 - 6
C 2 - 2
D 2 - 4
E 1 - 1
okrem F 3 - 5
Vidíme, že druhý rozdiel (konáre-korene) je dvojnásobkom prvého rozdielu
(jablká-konáre)
Tento vzťah platí pri všetkých stromoch, okrem C, kde sú oba rozdiely 2 - 2.
dopočítaš rýchlo.
TSP 2008 papírová varianta 9 př. 21 a 23
Prosím poradí mi někdo s touto otázkou?TSP 2008 papírová varianta 9
Ak uvediete presné číslo varianty a príkladu, niekto určite poradí :)2008 varianta 3 priklad 22 ( papierove TSP)
Koláče nabývají v závislosti na rozdílu množství černé a bílé barvy hodnot od
1 do −1. Doplň koláč do poslední rovnice.
Bílá barva znamená kladné číslo, černá záporné. Nejdřív doporučuju určit hodnotu
koláčů, další výpočet je už snadný.
1.
(3/4 - 1/4) + (- 1/2 + 1/4) = 1/4
1/2 + (- 1/4) = 1/4
2.
- 3/4 * 1 = - 3/4
3.
-1/2 + 1 = 1/2
(1/2 - 1/2) + 1/4 = ?
0 + 1/4 = 1/4 => odpověď d) (1/2 - 1/4 = 1/4)
TSP 2009 var. 10 př. 27
Dobrý den.Nemohu si pomoci, ale v tomto příkladě jsou 2 možná řešení (za b) i za e)). Dal
jsem odpověď e), ale po vyhodnocení vyšlo, že je to špatně. Přitom se při obou
intervalech figurka dotkne stejného počtu polí, tzn. nasbírá stejný počet bodů.
Ze zadání jsem nepochopil nějaký bodový rozdíl ve volbě intervalů. Děkuji za
odpověď, Pejchal.
Dobrý deň,
máte na myslai číslovanie z interaktívnej verzie?
V papierovej verzii príkladu s intervalmi a figúrkou zodpovedá príklad č. 26.
Pri riešení musíte myslieť na to, že ide o interval, tzn. sa opakuje.
Figúrka sa teda hýbe 2112 - 2112 - až do konca "hracej plochy"
Jedine pri tomto intervale figúrka nazbiera najvyšší počet bodov (body sa
počítajú za polia a v tej hodnote, aká je na nich uvedená, nie paušálne za každý
skok).
Pri intervale e) figúrka vynechá predposledné, dvojbodové políčko.