Verbální myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2010 - Discussion forum
Cannot save! You have tried to save the information which is already saved and cannot be saved repeatedly.
TSP2009 var. 4 ot.1,7,9
Prosim Vas, mohol by mi niekto vysvetlit princip riesenia takychto typov otazok?dakujem
Varianta 4, ot. 1
Pokuste najít slovo, které je nejméně používané.
ot. 7
a) Karel se vrátil z hradu a on taky. => on se vrátil
b) Petr přijel lodí a metrem. => Petr - sám, nemůžeme porovnat
c) Ty pojedeš lodí a vy taky. => Ty pojedeš x vy pojedete => to už dochází ke
změně k mluvnickému významu slovesa
d) Petr nevrátil časopis ani knihu. => Petr - opět sám
e) Petr si koupil lod’ a Karel taky. => Petr si koupil x Karel si koupil =
stejné, nemění se mluvnický význam slovesa
původce děje
Prosím o pomoc, ze vzorového příkladu jsem pochopila co znamená pojem původce
děje, ale nechápu proč nemůže být správně i odpověď za c)
Význam výrazu v závorce ve větě (Petr) nakreslil obraz lze popsat jako původce
děje, protože výraz v závorce způsobil realizaci děje. Najděte v následujících
příkladech ten, kde výraz v závorce je původcem děje.
b)(Petr) se bojí hadů.
c)Petr políbil (Marii).
d)(Tohle auto) se Petrovi dobře myje.
e)(Petr) je vysoký.
Předem děkuji za pomoc
původce ne naopak. Snad jsem to vysvětlila srozumitelně:-)
česky :) :
původce děje je ten, kdo daný děj vykonává.u varianty C líbá Petr Marii a ne Marie Petra, tudiz je původcem děje Petr a
Marie
nikoliv.