26/10/2008 21:45new
Numerické myšlení
Petra Kapounová
5/4/2011 14:46new
TSP 2008/var.3 otázka 16

Ahoj, tato otázka je pro mne obrovská záhada, nemůžu prostě přijít na to, jaký
tam mezi těmi čísly může být vztah, poradíte?

Nejde mi to sem vložit. Děkuji za odpověď
Jan Janík
5/4/2011 15:16new
Čau,
tak jde o to, že z těch 4 čísel ty dvě uprostřed mezi sebou znásobíš znásobíš,
přičteš pravé a vyjde ti levé. Příklad to první (3.6)+0 = 18. Jediná odpověď,
která nesedí aby tito dobře vycházelo je odpověď D. Snad jsem pomohl. :-D
Martin Eimann
5/4/2011 18:52new
to odpovidáš ale na otázku č. 15 a ne na požadovanou otázku č. 16 ;) jinak tu
16cku taky nechápu :(
Martina Leitgebová
5/4/2011 19:34new

Martine, mýlíš se, Jan skutečně odpovídal na otázku č. 16. U otázky č. 15 se
čísla dělily - 360/3=120 120/-6=-20 -20/2=-10 atd. správná odpověď je e)

U 16ky je to přesně jak píše Jan. První příklad je
18 3 6 0 (3x6+0=18)
23 5 4 3 (5x4+3=23)
? 7 ? 5 špatně je D (7x2+5 se nerovná 14)
Martin Eimann
5/4/2011 20:13new

No on je problém v tom, že já koukal na TSP jak jsou ke stažení v pdf. a vy v
Interaktivní TSP... nevím jak je to možné, ale v Interaktivní TSP jsou posunutý
otázky... klidně si to zkontrolujte...

Jinak bych vás tede poprosil o tu 17. otázku (Interaktivní TSP) tu nechápu...
Jan Janík
5/4/2011 20:27new
Dobře s tím ti snad tež teda můžu pomoct. Jde tam jen o to že ty dvě menší čísla
dáš na druhou a pak sečteš a vyjde tito třetí. Takže příklad (3.3)+(4.4) = 25.
Takže správná odpověď je 4 a odpověď b
Martin Eimann
5/4/2011 22:18new

díky, je mě to hned jasný...
když jste tady takový chytří, neporadil by jsi mi s jednou úlohou ze Symbolické
části....je to 2007/var. 10 otázka 22. (bohužel se v Interaktivní TSP
nezobrazuje celý obrázek, asi špatně naskenovaný)

tak jsem se k té otázce dostal přes ty pdf. -> http://www.muni.cz/admission/tsp

2007/var. 10 otázka 6 (174 strana pdf. souboru)
Martina Leitgebová
last modified 5/4/2011 22:50 new

Myslíš ty jabloně? Ty neřeš, tento typ úloh byl vypuštěn.

Rozebírali tu úlohu v Alephu, už si to řešení nepamatuju, mám v hlavě jen to, že
kvůli řešení bylo popsáno hodně místa a protože se jednalo o hodně složitou
úlohu, hned další rok byla vypuštěna a už se k ní nikdo nevrátil. :-))))))

Ale třeba se někomu bude chtít příklad vysvětlit. :-)
Martin Eimann
6/4/2011 11:21new
okey, to mě stačí ;) koukal jsem na to nějakou tu hodinu a nic :D