Symbolické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2011 - Discussion forum
Adriana Salanitri,
TSP 2010 / 05 ot.40
v jiných variantách mi takové cvičení nedělá žádné problémy, ale u varianty 5jsem se poněkud znepokojila, protože ať počítám jak počítám, vychází mi u robota
č.4 a 6 stejný počet odlišných znaků(7). Tak buď je v této variantě tsp chyba
nebo já už jsem z toho věčnýho procvičování tak zblblá, že neumím porovnat ani
roboty :) prosím tedy o pomoc v ujasnění tohoto příkladu :)
Nech rátam ako rátam, pri č. 6 mi vychádza 8 zmien.
2x anténka
1x hlava (zmena tvaru)
2x oko (zmena tvaru aj výplne)
1x telo (výplň)
2x stred tela (zmena tvaru aj výplne)
Adriana Salanitri,
aha ano ta anténka, tu jsem počítala jen jako jednu změnu :) mockrát děkuji za
pomoc.
pomoc.
Ladislav Trecha,
TSP 2010, var. 01, ot. 40 a TSP 2010, var. 02, ot. 39
kompresor- TSP 2010, var. 01, ot. 40 a TSP 2010, var. 02, ot. 39
Mrkněte na tyto otázky a porovnejte odpovědi.Podle mě je u té otázky 39 chyba,pokud je správná odpověď u 40 otázky e),tak u 39 by měla byt odpověď b) a ne a).
1. 3. 2011 15:44.03, , učo- Re: TSP 2010, var. 01, ot. 40 a TSP 2010, var. 02, ot. 39
Já musím teda přiznat, že mě vyšlo u první varianty e) a u druhé varianty a). Ty úlohy přece nejsou stejné: první varianta - 6 stanic ze stanice 0 druhá varianta - 5 stanic ze stanice N první varianta - zastávky A, K, S, T, H a I - dohromady 6 (správná odpověď e)) druhá varianta - zastávky A, K, S, T, H a I - dohromady 6 (správná odpověď a))
1. 3. 2011 21:48.50, , učo- Re: TSP 2010, var. 01, ot. 40 a TSP 2010, var. 02, ot. 39
má veliký problém s tímto úkolem, opravdu nevím jak mám postupovat, můžete mi proadit? Proč zrovna u ´varianty 01 ze stanice O jste vybrali tyto zastávky když nejdou vůbec po sobě ale jsou absolutně na přeskáčku, prosím o radu díky
27. 4. 2011 10:29.59, Tereza Hašková, učo 171765- Re: TSP 2010, var. 01, ot. 40 a TSP 2010, var. 02, ot. 39
Terko, zastávka O je první zastávka a máš projet 6 stanic, aniž bys v nějaké byla dvakrát. Takže si dáš prst na zastávku O a teď vymyslíš cestu, kde budeš míjet 6 zastávek. Ta šestá poslední je právě to písmeno - A. Potom zkusíš jinou trasu a dojedeš k písmenku K. A tak dále. Ta úloha je šíleně jednoduchá, jde vlastně jen o to, že kombinuješ různé trasy, které jsou možné za daných podmínek (6 zastávek mezi zastávkou O a konečnou zastávkou). Úloha je do minuty vyřešená. No nevím, jestli jsem poradila dostatečně, já to líp vysvětlit nedokážu. :-(
27. 4. 2011 20:59.00, , učo- Re: TSP 2010, var. 01, ot. 40 a TSP 2010, var. 02, ot. 39
no díky,ale stále to nechápu, ještě nějakej dobrák kdo by poradil?
2. 5. 2011 10:53.35, Tereza Hašková, učo 171765- Re: TSP 2010, var. 01, ot. 40 a TSP 2010, var. 02, ot. 39
Tak to zkusím na té variantě 01. Máš výchozí zastávku O, z níž máš jet 6 stanic (bez té výchozí). Můžeš jet několika různými trasami a ty máš určit počet těch různých tras (respektive počet stanic, v nichž ty trasy končí). Martina ti nahoře vypsala už jen ty konečné zastávky. Protože se podle zadání nesmím vracet, určitě navštívím bod N. Cesta přes bod X je moc krátká, dále mám 2 možnosti - D nebo E. Mám tedy projeté 2 zastávky, N a D. Nemohu jet ani do A, ani do K, dohromady budu totiž mít 5 zastávek, což neodpovídá zadání. Takže N, D, E, a mám dvě možnosti. Odpočítám si dvě zastávky buď doleva dolů do T, nebo doprava do H. Mám dvě trasy, které mají 6 zastávek a mám první dvě konečné zastávky dolů - T a H. Teď zkusím trasu N, E. Opět můžu jet doleva i doprava, tentokrát ovšem 4 zastávky, konečné tedy budou S a I. Můžu jet i doleva nahoru do D. Mám ujeté tři zastávky (N, E, D), nemohu zpátky do N ani do E, ale v obou zbylých směrech mám přesně 3 zastávky. Konečné budou A a K. Já tenhle příklad na TSP přeskočila, jednak mi připadal zdlouhavý (což, jak teď vidím, je), jednak jsem nepochopila, zda jsou zastávky myšleny i s výchozí stanicí, nebo bez ní.
2. 5. 2011 18:20.33, Petra Kočišová (stud PrF MU), učo 369559
Lenka Čečilová,
TSP 2008/1, ot. č. 22
kompresor- TSP 2008/1, ot. č. 22
Bohužel mi otázka nejde zkopírovat, jde o takové ty koláče, které nabývají v závislosti na rozdílu množství česrné a bílé barvy hodnot od 1 do -1. Nechápu postup, díky
9. 4. 2011 12:54.08, , učo- Re: TSP 2008/1, ot. č. 22
Pokusím se ti to vysvětlit, ale nejsem si jist jestli to ode mně pochopíš. Jde jak zadání říká o to, že když máš celý černý koláč nebo bílý tak máš +1 a -1, s toho ti vyplývá že každá barevná čtvrtina je buď 0,25 (černá) nebo -0,25 (bílá). Když si to dosazuješ do prvního příkladu tak vidíš že první koláč je 1 čtvrtina černého a 2 čtvrtiny bílého (0,25 + (-0,5) = - 0,25), druhý koláč je 2 čtvrtiny černého (0,5), tudíž sčítáš -0,25 + 0,5 = 0,25, tj. čtvrtina černého jak ve výsledku. Takhle když si to dosadíš do toho posledního příkladu kde máš 3 čtvrtiny černého (0,75) a celý bílý (-1), tak po sečtení zjistíš že ti musí vyjít -0,25 a to s nabízených odpovědí je jen odpověď a) kde je čtvrt černé (0,25) a půl bílé (-0,5) tudíž (0,25 + (-0,5) = -0,25).
9. 4. 2011 15:45.46, , učo- Re: TSP 2008/1, ot. č. 22
Díky moc, pochopila jsem to hned :)
13. 4. 2011 20:00.49, , učo- Re: TSP 2008/1, ot. č. 22
a prosím otázka 28 var 2008/09 nevím jak to co nejlépe spočítat
1. 5. 2011 19:20.30, Tereza Hašková, učo 171765
Monika Beňovská,
TSP 2010/var.09 ot. 37 - dvojice symbolu
Ostatné úlohy so symbolickým myslením mi nerobia problém, ale týmtopostupnostiam jednoducho nerozumiem. Mohol by mi to niekto ochotný vysvetliť? :D
Předpokládám, že máš na mysli otázku 35 z papírové verze (kdy se nejdřív
zopakuje první dvojice symbolů). Celý příklad je jednoduchý a k jeho vyřešení
nám stačí vědomosti z druhého stupně ZŠ, případně "otrocké" přičítání.
Podíváme se, kolik různých znaků se nám vyskytuje na prvním místě. Máme tam
kolečko se šikmou čarou, trojúhelník, kolečko se dvěma šikmými čarami a jiné
kolečko se dvěma kolmými čarami. Celkem tedy 4 různé znaky, takže první se
zopakuje na 5. pozici.
A nyní se mrkneme na druhý znak. Opět naše známé kolečko se šikmou čarou, mašle,
hvězdička, kolečko se dvěma kolmými čarami a kolečko se dvěma šikmými čarami.
Dohromady 5 znaků, takže kolečko se šikmou čarou se zopakuje na 6. pozici.
Teď zkusíme dát obě kolečka se šikmou čarou dohromady, jak po nás chtějí v
zadání. První možností je vypisovat si, na kterých pozicích se vyskytuje kolečko
se šikmou čarou na prvním místě (5, 9, 13,...) a na kterých na druhém místě (6,
11, 16,...). Zjistíme, že první pozicí, kde se nám vyskytují dvě kolečka se
šikmou čarou, je 21. pozice, tedy možnost B.
A druhá možnost je vzpomenout si na školní příklady typu "Za jak dlouho se opět
potkají řidiči tramvají, když jedna jezdí po 8 minutách a druhá po 10 minutách".
Řešením je v takovýchto případech užití nejmenšího společného násobku. Máme 4
symboly na prvním místě a 5 symbolů na druhém místě; n (4, 5) = 20. Musíme si
ovšem uvědomit, že zatímco tramvaje ve školních příkladech vyjíždějí v 0. minutě
(což není u počítání času žádný problém), u nás je první dvojice opravdu 1.,
takže ke společnému násobku musíme vždy přičíst číslo 1. Řešením je opět 20 + 1
= 21, možnost B.
zopakuje první dvojice symbolů). Celý příklad je jednoduchý a k jeho vyřešení
nám stačí vědomosti z druhého stupně ZŠ, případně "otrocké" přičítání.
Podíváme se, kolik různých znaků se nám vyskytuje na prvním místě. Máme tam
kolečko se šikmou čarou, trojúhelník, kolečko se dvěma šikmými čarami a jiné
kolečko se dvěma kolmými čarami. Celkem tedy 4 různé znaky, takže první se
zopakuje na 5. pozici.
A nyní se mrkneme na druhý znak. Opět naše známé kolečko se šikmou čarou, mašle,
hvězdička, kolečko se dvěma kolmými čarami a kolečko se dvěma šikmými čarami.
Dohromady 5 znaků, takže kolečko se šikmou čarou se zopakuje na 6. pozici.
Teď zkusíme dát obě kolečka se šikmou čarou dohromady, jak po nás chtějí v
zadání. První možností je vypisovat si, na kterých pozicích se vyskytuje kolečko
se šikmou čarou na prvním místě (5, 9, 13,...) a na kterých na druhém místě (6,
11, 16,...). Zjistíme, že první pozicí, kde se nám vyskytují dvě kolečka se
šikmou čarou, je 21. pozice, tedy možnost B.
A druhá možnost je vzpomenout si na školní příklady typu "Za jak dlouho se opět
potkají řidiči tramvají, když jedna jezdí po 8 minutách a druhá po 10 minutách".
Řešením je v takovýchto případech užití nejmenšího společného násobku. Máme 4
symboly na prvním místě a 5 symbolů na druhém místě; n (4, 5) = 20. Musíme si
ovšem uvědomit, že zatímco tramvaje ve školních příkladech vyjíždějí v 0. minutě
(což není u počítání času žádný problém), u nás je první dvojice opravdu 1.,
takže ke společnému násobku musíme vždy přičíst číslo 1. Řešením je opět 20 + 1
= 21, možnost B.
Lukáš Jiříček,
TSP 2008 - varianta 01, otázka č. 22 / 70. Symbolické myšlení
Na obrázku je 12 odminových kostek.Pouze z jedenácti z nich je možné utvořitdominovou řadu.Kterou kostku je třeba vyjmout? Nesnáším domino! Může mi s tím
někdo pomoct jak na to ?
Renata Lomnicka,
TSP 2008 - varianta 01, otázka č. 22 / 70. Symbolické myšlen
opravte mě, pokud píšu blobsti, nebo máte rychlejší řešenívycházíš z kostek, která ti nabizejí v řešení
porovnáváš znaky (čísla) na kostkách, každá má 2
abys mohl kostku spojit, potřebuješ souseda, určité číslo se musí mezi všemi
kostkami vyskytovat minimálně 2x, nebo 4x,6x..prostě v sudem počtu
pokud se znak (číslo) vyskytuje v lichém počtu, nemůžeš najít souseda, nebo je
kostka na konci řady
proto hledáš tu kostku, kde oba dva znaky se vyskytují v lichém počtu
Renata Lomnicka,
příklad 28/2008
ahoj, jde o tabulku 9x9 policek,v kazdem radku zkoumane 4 jevy...do poslednihoradku doplnit dve dvojice jevu, ktere jeste nebyly vypsany v predchozich
spolecne...nevite, jak na to?dekuju
Při řešení tohoto typu příkladů můžeme vzít v úvahu nabízené možnosti. Důležité
také je uvědomit si, zda máme stejná čísla v řádku či sloupci. V našem případě
vidíme, že 1 bude vždy na začátku řádku, tedy máme 9 řádků s čísly 1 - 9 zleva
doprava.
Takže v možnostech se nám jako nejnižší číslo vyskytuje 1, začneme od ní. Máme
celkem 3 řádky s kroužkem u ní, tak zkontrolujeme, zda je alespoň v jednom z
těchoto řádků kroužek i u všech ostatních čísel. Nevidíme žádný řádek, v němž by
byl současně kroužek u 1 a 8, tato dvě čísla budou určitě mezi hledanými čtyřmi,
vyloučíme tedy možnost B a C.
Teď se podíváme na 2, jelikož se nám vyskytuje v možnosti D, kterou bychom rádi
vyloučili nebo potvrdili. S 1 se současně vyskytuje, to už víme, zaměříme se
tedy zvláště na zbylá čísla z možnosti D (7 a 8). Jsme schopni najít řádek, kde
je 2 a 7 zakroužkovaná dohromady, a také řádek s 2 a 8 a kroužky. Možnost D
vylučujeme.
Ovšem 7 a 8 se nám vyskytuje v obou zbylých možnostech. A skutečně, 7 a 8
společně kroužek nemají ani v jednom řádku. Teď se podíváme na vztahy čísla 3 (v
možnosti A) k oběma těmto číslům. 3 a 8 ano, ale 3 a 7 dohromady nikde nevidíme,
možnost A je správně. Ve zbylých kombinacích (tedy 1 a 7, 3 a 8, 1 a 3) budou ve
výsledku kroužky ve více než jednom řádku, ale to nám nevadí, my chceme, aby
byly alespoň v jednom.
také je uvědomit si, zda máme stejná čísla v řádku či sloupci. V našem případě
vidíme, že 1 bude vždy na začátku řádku, tedy máme 9 řádků s čísly 1 - 9 zleva
doprava.
Takže v možnostech se nám jako nejnižší číslo vyskytuje 1, začneme od ní. Máme
celkem 3 řádky s kroužkem u ní, tak zkontrolujeme, zda je alespoň v jednom z
těchoto řádků kroužek i u všech ostatních čísel. Nevidíme žádný řádek, v němž by
byl současně kroužek u 1 a 8, tato dvě čísla budou určitě mezi hledanými čtyřmi,
vyloučíme tedy možnost B a C.
Teď se podíváme na 2, jelikož se nám vyskytuje v možnosti D, kterou bychom rádi
vyloučili nebo potvrdili. S 1 se současně vyskytuje, to už víme, zaměříme se
tedy zvláště na zbylá čísla z možnosti D (7 a 8). Jsme schopni najít řádek, kde
je 2 a 7 zakroužkovaná dohromady, a také řádek s 2 a 8 a kroužky. Možnost D
vylučujeme.
Ovšem 7 a 8 se nám vyskytuje v obou zbylých možnostech. A skutečně, 7 a 8
společně kroužek nemají ani v jednom řádku. Teď se podíváme na vztahy čísla 3 (v
možnosti A) k oběma těmto číslům. 3 a 8 ano, ale 3 a 7 dohromady nikde nevidíme,
možnost A je správně. Ve zbylých kombinacích (tedy 1 a 7, 3 a 8, 1 a 3) budou ve
výsledku kroužky ve více než jednom řádku, ale to nám nevadí, my chceme, aby
byly alespoň v jednom.
Soňa Vašková,
TSP 2006, var. 74, ot. 27 - šachovnice, doplň 3 chybějící políčk
ahoj, prosím o radu, procházím pro zajímavost i starší TSP a tahled otázka mivrtá hlavou, nenacházím žádný klíč jak vyřešit... poradí někdo prosím?
Jaroslava Václavíková,
TSP 2006, var. 74, ot. 27 - šachovnice, doplň 3 chybějící po
Figurky se opakují. Na prvním řádku z leva do prava, na druhém řádku z prava doleva, na třetím řádku z leva do prava, na čtvrtém řádku zase z prava do leva a
tak dál. Už to chápeš? Jestli ne, tak ti to vysvětlím podrobněji.
Blanka Krásová,
TSP 2009, varinata 18, ot.21; TSP 2008, var.9, ot.23 a 26
Ahoj,můžete mi někdo prosím poradit, jak řešit takovéto symbolické rovnice?
Předem děkuji za info
Jaroslava Václavíková,
TSP 2008, var.9, ot.26
Vprvním segmentu od malých černých k. odečteš malé bílé k. (3-2=1), stejně tak
uděláš v druhém segmentu (4-3=1). Takže rozdíl mezi malými korálky je 1. To samé
uděláš u velkých korálků v 1. a v 2. segmentu (2-1=1, 3-2=1).Číslo 1 musí vyjít
i ve správné odpovědi.
a)6-5=1, 5-3=2 není správně
b)4-4=0, 2-2=0 není s.
c)7-5=2, 6-4=2 není s.
d)6-4=2, 4-3=2 není s.
e)2-1=1, 1-0=1 je správně
Doufám, že jsi moje vysvětlení pochopila.
OT.23 už tady někdo vysvětloval a docela dobře, tak se mrkni, určitě topochopíš. Měj se
TSP 2009/12, ot. č. 23
Na obrázku je vlak s vagony a máme určit, které z tvrzení je nesprávné.Správně je a) Ve 3.vagonu nemůže být stejný počet osob jako v 1. Jenže mě nesedí
odpověď e)Ve 3.vagonu nemůže být více osob než 2. Po sečtení tam může být
maximálně 14 osob. Prosím o vysvětlení. Díky.
V tomto případě chceme popřít pravdivost tvrzení, že nemůže být více. Tedy
zkusíme maximální počet osob ve 3. vagonu (A) a minimální počet osob ve 2(B).
vagonu. Pokud nám vyjde A > B, tvrzení jsme popřeli a půjde o správnou odpověď.
V každém jiném případě je tvrzení správné a musíme hledat jinde.
Takže ten 3. vagon opravdu vyjde maximálně 14 osob. Ve 2. vagonu máme nejméně 5
+ 0 + 5 + 1 + 3 + 1 = 15 osob. Takže A < B, opravdu nemůže být více osob ve 3.
vagonu než ve 2., tvrzení platí, tudíž není správnou odpovědí.
zkusíme maximální počet osob ve 3. vagonu (A) a minimální počet osob ve 2(B).
vagonu. Pokud nám vyjde A > B, tvrzení jsme popřeli a půjde o správnou odpověď.
V každém jiném případě je tvrzení správné a musíme hledat jinde.
Takže ten 3. vagon opravdu vyjde maximálně 14 osob. Ve 2. vagonu máme nejméně 5
+ 0 + 5 + 1 + 3 + 1 = 15 osob. Takže A < B, opravdu nemůže být více osob ve 3.
vagonu než ve 2., tvrzení platí, tudíž není správnou odpovědí.
holky nemohli byste mi některá vysvětlit otázku s tím metrem, vím že to je asi
banalita ale prostě to nechápu, je to otázka 40 v roce 2010 ve všech variantách.
Nechápu podle čeho vybrat jaké ty stanice pojede, asi mi hrabe...
banalita ale prostě to nechápu, je to otázka 40 v roce 2010 ve všech variantách.
Nechápu podle čeho vybrat jaké ty stanice pojede, asi mi hrabe...
Metro vysvětleno, právě dopsáno, jen už nevím, kam jsi to psala, budeš se muset
podívat.
podívat.
aha jejda..dekuju..ja u odpoved totiz pochopila tak ze ve 3. vagonu nemuze byt
vice jak 2 OSOBY...ne vice jak ve 2.vagonu,spatne jsem to precetla,moje
blbost..diky :)
vice jak 2 OSOBY...ne vice jak ve 2.vagonu,spatne jsem to precetla,moje
blbost..diky :)
Michal Halala,
TSP 2009/5 , ot. č. 26
Rád bych věděl proč je správně odpověď e), protože v tom případě by figurkaneskočila ani na jedno políčko s tečkou. Pokud je na začátku mimo řádek a jako
první skočí o 2 políčka, tak začne na 3. políčku zleva, ale to nezíská ani jeden
bod. Ta cesta mi není jasná, a) by mi sedlo daleko líp, prosím o vysvětlení.
kdyz je figurka mimo radek a pak skoci o 2, tak je ve ctverecku kde je 1
tecka...pak se posouva o 1 pole,kde nic neni,pak o dalsi pole, kde je ctverecek
se 4 teckami...opet opakujeme,kdyz se pohne o 2 policka,nic tam neni,o 1,zase
tam nic neni,pak se musi pohnout jeste o jedno a tam je ctverecek s 5 teckami.
na konci se jeste pocita ctverec se 3 teckami
tecka...pak se posouva o 1 pole,kde nic neni,pak o dalsi pole, kde je ctverecek
se 4 teckami...opet opakujeme,kdyz se pohne o 2 policka,nic tam neni,o 1,zase
tam nic neni,pak se musi pohnout jeste o jedno a tam je ctverecek s 5 teckami.
na konci se jeste pocita ctverec se 3 teckami
Když skočí z 0. políčka o 2, skončí na 2. políčku! Dále pokračuje dle zadání až
do konce řádku (čili 2112 a znovu 2112 a skončí na poslední políčku).
do konce řádku (čili 2112 a znovu 2112 a skončí na poslední políčku).
Michal Halala,
Díky už je mi to jasný. Já myslel že když skočí o 2, tak přeskočí 2 a ne že se
posune o 2, ale takhle to už dává smysl.
posune o 2, ale takhle to už dává smysl.
Nikola Vyskočilová,
TSP 2010 var.01 ot. 36
kompresor- TSP 2010 var.01 ot. 36
Co můžete říct o celkovém pořadí neznámých přirozených čísel, pokud o nich víme: a ted je tam rada reckych pismen a něco je větší menší..
4. 5. 2011 16:02.07, , učo- Re: TSP 2010 var.01 ot. 36
počítač mi to nenapíše ty písmena a nejak tomu nerozumím tak kdyby mi někdo poradil :) už se krátí čas :P
4. 5. 2011 16:14.43, , učo- Re: TSP 2010 var.01 ot. 36
já si jednoduše vždycky vezmu jeden znak, např. betu a hledám co je menší jak beta a co je větší. pak si vezmu např. alfu nebo co se mi hodí. v možnostech pak postupně vylučuju ty možnosti který jsou špatně.
4. 5. 2011 18:31.53, Jitka Blanářová (stud PrF MU, FSS MU), učo 386169- Re: TSP 2010 var.01 ot. 36
Přesně tak, mám zadáno, že alfa je větší než epsilon. Podívam se na řady A-E a vyloučím, kde tomu tak není. A tak dále, až mi zůstane jedno řešení.
4. 5. 2011 21:52.36, Petra Kočišová (stud PrF MU), učo 369559- Re: TSP 2010 var.01 ot. 36
Holky díky zkusím to až se vyspím nějak aplikovat :) Díky moc za vysvětlení ;)
6. 5. 2011 00:24.46, , učo- Re: TSP 2010 var.01 ot. 36
mozna to tak holky myslely,ale ja si vemu vždy jedno a podívám se, kolikrát je v clý řadě větší, pak další a zase a co je v řadě nejvíckrát větší, to je na první pozici, pak to tak jde až do konce, kde je většinou to písnmenko, který bylo vždy menší něž něco.
6. 5. 2011 14:03.21, , učo
To samozřejmě můžeš, ale mně to připadá příliš zdlouhavé a překombinované. Tvým
cílem totiž není zkonstruovat řadu, ale vybrat tu, která vyhovuje zadaným
podmínkám. Můžeme a musíme tedy počítat s řadami, které máme v možnostech. Dívám
se na jednu dvojici, zjistím, jestli vyhovuje v možnosti a-e) a tak dále s
následujícími dvojicemi. Jedna dvojice je podle mě jednodušší přinejmenším
vizuálně - nemusím se soustředit na nic jiného, než na ty 2 znaky a předchozí
pořadí jiných znaků nemusím brát v úvahu.
cílem totiž není zkonstruovat řadu, ale vybrat tu, která vyhovuje zadaným
podmínkám. Můžeme a musíme tedy počítat s řadami, které máme v možnostech. Dívám
se na jednu dvojici, zjistím, jestli vyhovuje v možnosti a-e) a tak dále s
následujícími dvojicemi. Jedna dvojice je podle mě jednodušší přinejmenším
vizuálně - nemusím se soustředit na nic jiného, než na ty 2 znaky a předchozí
pořadí jiných znaků nemusím brát v úvahu.
88.100.226.*,
TSP 2010, VAR 02, OTAZKA 37 A 40
PROSIM , PORADÍTE MI NĚKDO, JAK NA TO? TO METRO UŽ NĚKDE BYLO ,ALE NEMŮŘU TONAJÍT, DĚKUJI
Metro zakládal Ladislav Trecha, je druhé odspoda, symboly páté odspoda, založila
Monika Beňovská.
Monika Beňovská.
Michal Halala,
TSP 2010/4 ot. 35
Mohl by mi někdo prosím objasnit princip této úlohy? Díky za odpověď.Níže vidíte posloupnost dvojic symbolů. V určitém momentu se dvojice v
posloupnosti začcnou opakovat. Na kolikáté pozici se nejdřríve zopakuje první
dvojice?
(⊘;⊘) → (⊕;⊕) → (⊲⊳;⊗) → (⊗;△) → (⋆;⊘) → (⊘;⊕) → (⊕;⊗) →
→ (⊲⊳;△) → (⊗;⊘) → (⋆;⊕) → (⊘;⊗) → . . .
a) na 20. pozici
b) na 21. pozici
c) na 18. pozici
d) na 16. pozici
e) na 15. pozici
jo to bych taky potřebovala, prosím o radu. tam podle mě musí být nějakej "fígl"
jak na to dojít, že?
jak na to dojít, že?