Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2012 - Discussion forum
Veronika Jůnová,
Zajímalo by mě, jak se přijde na příklad z TSP 2011 varianta 03 příklad 16 a 17
Jiří Svoboda,
A u příkladu 17 se musíš zaměřit zvlášť na čísla v kolečku a zvlášť na čísla ve
čtverečku. Když se zaměříš prvně na čísla v kolečku, tak si všimneš, že rozdíl
čísel je 0,5; 1; (další rozdíl bude teda 1,5, takže na místo otazníku v kolečku
bude číslo -5). Pokud se zaměříš na čísla ve čtverečku a půjdeš zprava, tak
zjistíš, že každé číslo musíš vynásobit číslem 3, aby ti to hodilo číslo
následující, takže na místo otazníku ve čtverečku by mělo být číslo 9.
Takže správná odpověď b :)
čtverečku. Když se zaměříš prvně na čísla v kolečku, tak si všimneš, že rozdíl
čísel je 0,5; 1; (další rozdíl bude teda 1,5, takže na místo otazníku v kolečku
bude číslo -5). Pokud se zaměříš na čísla ve čtverečku a půjdeš zprava, tak
zjistíš, že každé číslo musíš vynásobit číslem 3, aby ti to hodilo číslo
následující, takže na místo otazníku ve čtverečku by mělo být číslo 9.
Takže správná odpověď b :)