Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2012 - Discussion forum
Michaela Koláčková,
3 příklady
Prosím prosím, jaký je postup u těchto tří příkladů, nevychází mi to :(
1) Platí (◊ + 5) x ∆ = 12 - ∆
určete ∆, jestliže 10 - ∆ x ◊ = 4
a) 6 b) 2 c) - 1 d) 1 e) 1/6
2) Operace ◊ a ○ jsou definovány takto:
a◊b = (a - b) x a/2, ○a = (1 + a)^2
určete ○○○x, jestliže 3◊x = 6
a)36 b)25 c)0 d)676 e)4
3) Operace ♥ je definována takto:
♥a = 1 + 1/2 x (5 - a)
určete a, jestliže ♥♥♥a = 0a)-7 b)3,5 c)21 d)-11 e)7
1) Klasická SŠ matematika - soustava 2 rovnic o 2 neznámých
nechce se mi psát symboly, takže trojúhelník budu značit "x" a ten kosočtverec
"y"
plati: (y + 5)* x = 12 - x
určete x, jestliže 10 - x * y = 4
z druhé rovnice vyjádřím x = 6/y, toto dosadím do první a vyřeším (vyjde y=6). Y
opět dosadím zpět do rovnice x=6/y. X je tedy rovno 1.
znovu, princip se nemění