Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2012 - Discussion forum
TSP 2011 - varianta 05, otázka č. 12,15,16,20 (el. verzia)
dobry den, vedel by by niekto poradit ako postupovat pri rieseni tychto styrochuloh? dakujem
Příklad 15
Někteří radí hrubou a efektivní sílu - dosadit si za x a za y nějaké číslo, pak
vypočítat, kde vyjde jiný výsledek, to je správná možnost. Já dosazování nerada,
často se pletu.
Matematické řešení je samozřejmě převádět z jedné strany rovnice druhou tak, aby
se levé strany všech rovnic rovnaly, protože kde se rovnají levé strany, budou
se rovnat i strany pravé (anebo taky, to je pak správná možnost). Já osobně
nejraději převádím tak, že mám proměnné na jedné straně a číslo (tady 0) na
druhé. Takže si ve všech rovnicích převedu všechny proměnné na levou stranu
rovnice. Rovnici C bude pak ještě třeba vydělit 2.
jejich levé strany se v tom výchozím stavu rovnají, ale pravé strany evidentně
ne.
za 15ku dakujem, konecne som na to asi prisiel :)
ale som asi dement a nerozumiem 12ke. chapem ze si dosadim (a-1) a pridem po bod° (a - 1) = (a + 2) / a, ale ako sa potom na lavej strane objavila 0? a ako sa z
0 = (a + 2) / a stane 0 = a + 2? dakujem
//edit: aha (a-1)=0
Jojo, pravá strana jedné rovnice se rovná pravé straně druhé rovnice. A v té
první (zadané) rovnici je napravo 0.
celou rovnici vynásobím výrazem ve jmenovateli, tedy tím "a".