Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2012 - Discussion forum
prosim o pomoc - numericke mysleni
mohl by mi nekdo vyssvetlit, jak mam pocitat napr.:A-B=B , B.B=C
nebo
A.C=A , A.B=CB
netusim, cim mam vubec zacit (kdyz tam je jenom A a B, tak je to v pohode, ale
kdyz se prida i C, tak uz si nevim rady) :D
Jestli je to ten typ příkladů co si myslím, tak každé písmeno ti značí jiné
číslo.
tzn.:
A-B=B (4-2=2); B*B=C (2*2=4); A*C=A (0*1=0); A*B=CB (3*5=15)to asi nebude ono. zadani je: ruzna pismena zastupuji ruzne cifry, stejna
pismena zastupuji stejne cifry. dve pismena (cifry) vedle sebe predstavuji
dvouciferne cislo, nasobeni je naznaceno zblastnim symbolem. nula nemuze byt
prvni cifrou dvoucif. cisla. plati:
A.C=A, A.B=CB
urcete hodnotu A+B+C. ma to vyjit 9
A-B=B, B.B=C
urcete hodnotu A+B+C. vysledek je 18
tak je to přesně to co jsem myslel a jak jsem to napsal. každé písmeno značí
jedno číslo takže když A=2 tak A musí být vždy dvojka.
takže když máš A-B=B tak například A=4 B=2 (4-2=2) nebo A=6 B=3 (6-3=3)
když vemu ten tvůj příklad:
A*C=A; A*B=CB; A+B+C=9
3*1=3; 3*5=15; 3+5+1=9
prosim znovu o pomoc :)
1)doplnte cislo na misto otazniku:
-5, -4, -2, ?, 10, 26
2)24% celku jsou 4 jednotky. jakou cast celku tvori jedna dvanactina jednotky?
a)5% b)1/50 c)1/48 d)2% e)1/200
dostanu 100. urcete tri dvanactiny z cisla, ktere si myslim
1) přičítej 2^x (tedy 1, 2, 4, 8, 16)
2) 1 jednotka = 6% = 6/100
1/12 jednotky = (1/12)*(6/100) = 1/200
(3/12)x=120/4=30
2010 varianta 4 el. verze. příklad 30?
dobrý den prosím o pomoc s tímto příkladem.vypadá jednoduše ale netušímpostup.Předem děkuji
Dobrý deň,
je to vyriešené už v inom vlákne tuto v Numerickom oddieli ->http://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?guz=32353180
tsp 2010/var.01, otázka č. 25,el. verze
Dobrý den, prosím o pomoc s řešením příkladu. Nemůžu přijít na to jaké číslopatří místo otazníku. Děkuji za odpověď.
-16,-8,-4,-2,-1, dané čislo se tedy vždy zmenšuje již jen o polovinu predchozi
hodnoty
doplnit číslo
zdravím, nevím si rady s tímto typem úlohy
1) tento typ příkladu je na papíře zakreslené každé číslo ve čtverci já to tady
napíšu tak jak to leží pod sebou atd. snad se v tom vyznáte
které číslo patří do prázdného políčka?
15 23
19 24 27 ? (správné řešení je 32)
2)doplňte čísla místo otazníku
112 ? ? 95 75 78 58 (správné řešení je 113 a 93)
napsat celej postup jestli to někdo víte, díky moc
2)absolútne bez racionálneho základu :)
Medzi číslami sú vzťahy +1 -20 +2 -20 +3 -20
Keďže hneď odpočiatku čísla chýbajú, dá sa na to prísť počítaním od konca.
Ale tento typ príkladov (výslovne číselná rada s pofidérnym vzťahom) sa už
pomerne dlhú dobu v TSP nevyskytuje.
Ad 1) přičítá se 4 a 5 v určitém směru
15 + 4 = 19
19 + 5 = 24
27 + 5 = 32
a ještě poslední 1/2(4-a)-3 ***a = 0, určete a? (tady u toho bych prosila
napsat celej postup jestli to někdo víte, díky moc
Pokud je zadání:
*a=(4-a)/2 -3, určete “a” tak, aby platilo ***a = 0,
postupuje se takto.
Začínám s hledáním **a
*(**a) = (4 - **a)/2 -3 = 0
(4 - **a) = 6
**a = -2
Nyní určím *a, když vím, že *(*a)=-2
*(*a) = (4 - *a)/2 -3 = -2
(4 - *a)/2= 1
(4 - *a)= 2
*a=2
*a = (4-a)/2 -3 = 2
(4-a)/2 =5
(4-a)/ =10
a= -6
procenta a zlomky
děkuji za info a pomoc, zlomky mě trápí... :(Čtyřicet procent z třetiny celku je rovno dvěma. Čemu je rovna polovina z
šedesáti procent celku?
a)4,5
b)7,5
c)4
d)6
e)3
(4/10)(1/3)x=2
(1/2)(6/10)x=?
=> (3/10)x=? => (3/10)15=45/10=> a)4,5
varianta 01, rok 2011 otázka 19 obrazce
zdravím. Můžete mi poradit jak s těmi obrazci? proč zrovna je správně za a?Jednotlivé obrazce sú tvorené rovnostrannými trojuholníkmi.
Počet trojuholníkov určuje číslo v obrazci.
Tzn. prvý je zložený z 2, druhý z troch etc.
Podľa zadania hľadáme obrazec, ktorý sa _nehodí_ na doplnenie, teda taký, ktorýsa nedá poskladať zo 4 rovnostranných trojuholníkov.
To je presne a). Ten je zložený z piatich.
trojúhelníků viděla. Ale nějak nemůžu najít ony kýžené čtyři trojúhelníky ve
variantě e), je to jakoby čtverec a rovnoběžník, tak leda bych brala ty čtyři
jen z toho čtverce a ten rovnoběžník nechala.
Každopádně je to celkem chyták, tahle varianta je nejdivnější, takže ať už mi
zbyly jen 3 možnosti, nebo později dokonce jen 2, vždycky jsem označila tohle.
Hm, ja to tam vidím, aj v e).
Rozdelíme si obrazec e) na dva menšie diely.
Na štvorec a rovnobežník.
V štvorci sa nachádzajú dva rovnostranné trojuholníky, to je bez debaty.
A v rovnobežníku sú to tiež dva rovnstranné trojuholníky.
Skúsim vložiť obrázok: Je to elektronická varianta, papierová verzia so mnou práve nechce spolupracovať (odpoveď má byť a), c) sa hodí).
je správně odpověď? teď už sama nevím
Vy ste sa pýtali na el. verziu.
Tzn. rok 2011, varianta 1, ot. 19 -> odpoveď má byť a)
Slečna reagovala papierovou verziou, r. 2011, v. 1, a tam je to otázka 29 ->
odpoveď má byť c)
příklad odškrtnout (konečně). Samozřejmě se podobný příklad nevyskytne, ale
aspoň se mi snad zlepší představivost "v rovině".
tsp2009pdf, var.2, č.18
Ahoj, prosím, poradíte mi někdo postup při řešení? Moc děkuji :)
Která z možností a) až e) se nehodí na místo otazníku:⊙ − ♦ = • + • • + • +• = ⊙ + ⊙
⊙ + ♦ =?
a) • + • + • + ♦ − ⊙
b) ⊙ − • − ♦
c) • + • + ♦ + ♦
d) •
e) ⊙ + ⊙ − •
čo som sa ja naučila z kurzu Aleph, tak si vždy treba jeden znak označiť
ľubovolným číslom a vypočítať zvyšené znaky ja som si to urobila nasledovne:
• = 2
• + • +• = ⊙ + ⊙
6 = ⊙ + ⊙
⊙ = 3
⊙ − ♦ = • + •
3 - ♦ = 4
- ♦ = 1
♦ = -1
a teraz si vypočítam koľko má výjsť ? a potom už len hľadám z výsledkov podľa
možností kde mi vyjde iný výsledok než 2
⊙ + ♦ =? …........ 3 - 1 = 2
a) • + • + • + ♦ − ⊙ 6-1-3 = 2
b) ⊙ − • − ♦ 3-2+1 = 2
c) • + • + ♦ + ♦ 4-1-1 = 2
d) • 2
e) ⊙ + ⊙ − • 6-1 = 5
vždycky zkysla strašně dlouho, protože asi nejsem schopna napoprvé ty rovnice
patřičně upravit a pak se do toho zamotám.