Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2013 - Discussion forum
TSP 2012 pdf verze varianta 1. - otázka 17
Je mi trapně, ale pořád mi to nedochází. :-) Prosím, vysvětlila bys mi to"jinak"? :-))
2XY5:5 = X87
pismena zastupuji cislice, takze 4mistne cislo vydelis 5 a vyjde 3mistne cislo
nasobit ale umime snaze/rychleji, takze je snazsi si to predstavit jak nabizi
Zuzana (tak jsme se ucili nasobit na ZS) - pro nazornost za tecky schovam
cislice, na ktere se zatim nemas divat
viceciferna cisla nasobime odzadu, takze nejprve
..7
* 5
----
..35
Y tedy bude 3 nebo vic...
.8.
* 5
----
.40.
kdyz sectes prvni a druhy rad vypada to takto
.87
* 5
----
.435
takze Y je urcite 3, X je 4 nebo vic...
kdyby X=4, pak
4..
* 5
----
20..
coz vychazi, takze celkove
487
* 5
----
2435
neboli X=4 a Y=3
na otazku "urcete hodnotu X*Y" by tedy mela odpoved znit: 4*3=12na X.Y ... asi je to hodne o štěstí a náhodě, ale zatím mi to vychází :)
Já to dělím pod sebou, tak jak nás to kdysi učili bez kalkulačky, takže vidím,
že mám na začátku 2 za ní X a první číslo má být také X ,
takže nějaké číslo 2X mám dělit pěti , pětku už tam mám, takže vím, že X nemůže
být pětka, ale ani nic vyššího než pětka, protože to už by na začátku nemohla
být 2.
Takže jediné co mi zbývá je číslo 4 (24:5=4)
Máš první čídlo a jdeš zpátky 4x5= 20 a čtyři je 24, napíšeš 4 a měla bys sepsat
něco místo Y (5x8= 40) , ale Ty potřebuješ mít zbytek 3, aby Ti vyšlo dělení
beze zbytku, takže za Y sepíšeš 3. A znovu 5x8=40 a tři je 43.
Vedle trojky sepíšeš 5 (35) a máš dělení beze zbytku.
TSP 2011, varianta 1, ot. 12 (elektronická varianta)
Dobrý deň,
chcel by som sa opýtať na riešenie tohto príkladu. Za skorú odpoveď vopredďakujem :-)
TSP 2008/varianta 01/ot. č. 18
kompresor- TSP 2008/varianta 01/ot. č. 18
Dobrý den, prosím o radu s typem téhle úlohy, nemohu na to přijít. Moc děkuji :)
16. 4. 2013 14:00.05, , učo- Re: TSP 2008/varianta 01/ot. č. 18
PDF nebo interaktivní?
16. 4. 2013 15:17.59, Martin Malý, učo 360774- Re: TSP 2008/varianta 01/ot. č. 18
PDF
16. 4. 2013 15:59.38, , učo
je rovna formuli A a B -> C (ověř si pravdivostní tabulkou), takže zadání lze
přepsat na tvar "Jakou hodnotu nabývá y, jestliže 3(x - 2y) = x(3 + 2y) a 8 + xy
= 20?" (proměnné x, y zde představují libovolné objekty z množiny, kterou -
předpokládejme - měli tvůrci úlohy při jejím vytváření na mysli a "zapomněli"
jejím řešitelům prozradit).
TSP 2010/var. 3/ot. 23 PDF
Ahoj, poradíte pls někdo s řešením této otázky? Díky :)Nejprve tedy "kolečkuješ" číslo -1, pak KOLEČKO(-1), a konečně
KOLEČKO(KOLEČKO(-1)). Z hlavy tak lehce spočítáš (1 + 1)^2 = 4, (1 - 4)^2 = 9,
(1 - 9)^2 = 64.
TSP 2011, varianta 1, otázka 28, tištěná verze
číslo na místo otazníku?Dobrý den .. mohli byste mi poradit s tímto příkladem? Vůbec mezi čísly
nenacházím souvislosti ..
inverzní. Uvažuj, jaký může mít význam, že některá čísla jsou na obrázku nad
linkou, jiná pod ní, zatímco jediné z nich je v rámečku.
řádek ? 4 .. 64 - 1*4=4; 4*4=16; 16*4=64 takže 1=?
řádek ? .. 0,5 .. .. .. 8 - napravo 1; 1*2=2; 2*2=4; 4*2=8
a nalevo: 1:2=0,5;0,5:2=0,25; 0,25:2=0,125 takže 0,125=?
a poslední jsem už ani nepočítala, protože mi stačily tyto dvě hodnoty, abych
určila správný výsledek tedy odpověď e (0,125; 1; 125)
ale bylo by to: 0,008 .. 0,2 .. .. 25 ?
základ bych dala č. 5 protože 5*5=25 a 5:1=0,2 takže 25*5=125; 0,2:5=0,04 a
0,04:5=0,008
- nevím jestli se to má takhle počítat, ale já to tak dělám a vychází mi to, tak
snad jsem aspoň trochu pomohla a snad to trochu chápete
TSP 2008, var. 1, 18-20, .pdf
Nevím si rady z příklady TSP 2008 varianta 01 18-20.
Prosím tedy úspěšné řešitele o radu a pomoc.
Děkuji.Ad ot. 18:
Viz
http://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?dfvl=os;dfos_vl=360774;guz=40307306;jn=v.
Ad ot. 19, 20:
Vizhttp://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?dfvl=os;dfos_vl=360774;guz=39788159;jn=v
a
http://is.muni.cz/prihlaska/diskusni_forum_tsp.pl?dfvl=os;dfos_vl=360774;guz=40408052;jn=v.
TSP 2012, var. 01, otázka č. 14 + 16, pdf
Prosím o radu jak na tyto příklady, vůbec nemůžu přijít na jakém principu je tozaloženo. Děkuji :-)
Ahoj,
14
Jedná sa o prostý ciferný súčet vždy dvoch čísiel nad sebou zo základného
stĺpca, ktorý vytvorí nové číslo v nasledujúcom stĺpci.
16
Sú to dve číselné rady.
1 2 ? 24 120
1 2 ? 7 11 16 22
1*2=2, 2*3=6, 6*4=24, 24*5=120
Druhá rada sa tvorí prostým postupným pripočítaním celých čisiel od 1 po 6
1+1=2, 2+2=4, 4+3=7, 7+4=11....
TSP 2012/07 př. 19
kompresor- TSP 2012/07 př. 19
Dobrý den, mohla bych prosím požádat o radu s výše uvedeným příkladem? Vím, že typově podobný příklad už tu byl rozebrán (2012/01 př. 19), který mi vyšel bez problému, nicméně ačkoliv je můj postup i v této variantě totožný, nemůžu se dopracovat k požadovanému výsledku (vychází mi stále možnost a). Předem děkuji.
26. 4. 2013 00:12.33, , učo- Re: TSP 2012/07 př. 19
Můžeš ve stručnosti popsat svůj postup?
26. 4. 2013 08:22.05, Martin Malý, učo 360774- Re: TSP 2012/07 př. 19
Samozřejmě, ale nejsem si tím příliš jistá :) (12+x)/2+x/2=9 /.2 2x=6 x=3 4+3=7 Můžu se zeptat ještě na následující příklady, prosím? TSP 2011 - varianta 08, otázka č. 11 / 70 TSP 2011 - varianta 08, otázka č. 12 / 70 Děkuji.
26. 4. 2013 23:07.23, , učo
Ve výpočtu máš dvě chyby. V první rovnici jsi vynechala závorky, správně je
((12 + x)/2 + x)/2 = 9,
a v konečném výpočtu jsi zapomněla dělit dvěma.
Ad 2011/08, ot. 11, interaktivní:
Zadání lze reformulovat na tvar "Pro číslo x platí vztah (5/3)x - (3/2)x = 20.
Urči (2/5)x.".
Ad 2011/08, ot. 12, interaktivní:
Jde o stejný princip, jako u otázky 19 TSP 2012/07, PDF. Operace ovšem neníbinární, ale unární.
TSP 2012, var.1 príklad 20 /PDF VERZIA/
Dobrý deň, potrebovala by som pomôcť s touto úlohou, nejako jej neviem prísť nakoreň.
2012, pdf varianta 1 - otázka 45
Prosím, jak mám řešit tuto otázku, která se týká "tranzitivity"? Děkujusipka do E a z tamadial ide fo F (A -> E -> F => A -> F ), tympadom ide aj z
A -> F, dopiseme a tak to zaradom robime, nesmieme zabudnut aj na to ze ze ked
dopiseme napr sipku z A -> F ako v prvom pripade, a z F ide do C , musime
dopisat aj z A -> C, ja som aspon na tom vyhorel ked som to 1.x robil
TSP 2011, var. 1, ot. 22, pdf
Prosím, řeknete mi někdo, jak to mám vypočítat? Nevím, co mám kam dosadit.Operace • je definována takto: •a = (2*a − 1):(a − 2).
Určete •(x−1), jestliže •(x+1) = 5.
Nejdříve musíme určit x pomocí vztahu •(x+1) = 5
Proto místo a dosadím nejprve (x+1)
• a = (2* a − 1) : ( a − 2)
5 = •(x+1) = (2*(x+1) − 1) : ((x+1) − 2)
5*((x+1) − 2) = (2*(x+1) − 1)
x = 2
•a = (2*a − 1) : (a − 2)
•1 = (2*1 − 1) : (1 − 2) = -1
TSP 2011, var. 1, ot. 29 a TSP 2011, var. 10, ot 29
Prosím vesvětlíte mi podle čeho se tam jednotlivé obrazce dosazují?Obrazce se dosazují podle velikosti (obsahu), ve variantě 1 vzestupně, varianta
10 sestupně.
obrazec ze 3 takových trojúhelníků, ... , poslední obrazec označený číslem 6 je
složen ze šesti takových trojúhelníků.