Specifické dotazy - Pedagogická fakulta - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2014 - Discussion forum
specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, proč he počet přijatých na speciálnípedagogiku jen 50? Chápu, že percentilová hodnota se mění, ikdyž v minulém roku
měl poslední přijatý 54 percentil, ale erozumím, proč se počet přijatých o tolik
snížil. Děkuji za vysvětlení.
rokom. Je vôbec možné aby fakulta brala takmer o 100 uchádzačov menej? Z tejto
správy som nemilo zaskočená pretože som dúfala, že s percentilom 65,42 budem na
jeden z odborov špec. v kombinovamom štúdiu prijatá, vzhľadom na štatistiky z
minuleho roka. Oplatí sa
mi este vôbec dúfať v prijatie? Ďakujem za odpoveď :-)
- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobrý deň, odpoveď je rovnaká, ako som písala už vyššie. Štatistika zahŕňa aj výsledky obnovy (dodatočného doberania). Na druhú stranu, je na fakulte, koľko uchádzačov sa rozhodne prijať. To, že niektorý rok bol počet XY nezakladá žiaden nárok, že tomu tak bude aj rok nasledujúci.
14. 5. 2014 18:04.28, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobrý den, chápu,že statistiky zahrnují i počet dobraných uchazečů, ale přijde mi naprosto nefér uvádět uchazeče v omyl. Takto si fakulta akorát nahrabává peníze za přihlášky. Kdybych věděla, že počet přijatých na speciální pedagogiku (jeden z nejvyhledávanějších oborů) bude jen 50, oproti lonským 240, nedala bych si tam přihlášku. V podstatě si člověk říká, že když má o 12 vyšší precentil než loni, mělo by to stačit a počítá, že vezmou plus mínus padesát lidí stejně a ne o 190 méně.
14. 5. 2014 18:21.59, , učo- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobrý deň, štatistika uplynulého prijímacieho konania je zverejňovaná v súlade s vyhláškou č. 343/2002 Sb. o postupu a podmínkách při zveřejnění průběhu přijímacího řízení na vysokých školách. Štatistika nezakladá žiaden nárok uchádzača byť prijatý v akomkoľvek inom prijímacom konaní a ani povinnosť univerzity prijať rovnaký počet uchádzačov v iných prijímacích konaniach. I keď vás po ľudskej stránke chápem, nesúhlasím s vašim tvrdením, že sú uchádzači uvádzaní v omyl. Pokiaľ mám tú možnosť tak vždy opakujem, že sa jedná o štatistiku _minulého_ prijímacieho konania, a nie je možné na nej zakladať žiaden nárok.
14. 5. 2014 18:35.32, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351
nemůžete brát každý rok stejně lidí, ale prostě všude na vejškách funguje, že
dle velikosti univerzity přijímá plus mínus každý rok stejně lidí. U vás bych
pochopila plus mínus padesát lidí a ne prostě 190. Nezlobte se, nemyslim to na
Vás nějak zle. Ale prostě to není fér.
Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy, Pedagogické
asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy?
jenž se student chce hlásit, popravdě jsem byla více než šokována, protože jsem
počítala, že s percentilem jenž jsem dosáhla a s plus/mínus s počtem loni
přijatých lidi, se dostanu. Jak bylo již řečeno, příjde mi to jako obelhávání
studentů a tahání peněz z jejich kapsy. Když univerzita neví kolik bude přijímat
studentů, proč uvádí počet již studujících, od toho se to vše odvíjí. A když už
chce univerzita snižovat počty, tak by to měla dělat postupně a né tak
radikálně! Co si to tak pročítám, tak téměř u každého oboru byl počet snížen
minimálně o polovinu.
jiz podruhe na obor specialni pedagogika z vyse uvedenych duvodu-nedostatecna
kapacita. Kapacita rok od roku na tomto oboru stale klesa, z duvodu, jak mi bylo
vloni sdeleno, nedostecne statni financni dotace. Stat skole neda dotaci, ale
ten samy stat vyzaduje, aby si ucitele do roku 2014 doplnili kvalifikaci. I
presto, ze prosakovaly informace, ze na ucitelske obory bude letos prijimano
vice lidi. Ok. Ale budte vsichni klidni, skola vam posle dopis, kde vam bude
nabidnuto reseni.
Za poplatek 15 tis. za semestr muzete studovat Specialni pedagogiku-zakladni
studium a kdyz zaplatite a splnite urcity pocet kreditu, tak dekan MUZE upustit
od konani prijimaci zkousky a prijme vas pak dalsi rok na obor spec.pedagogika.
Coz mozna znamena, ze letos nebylo prijato pouze 50 lidi, ale drzi se mista i
pro ty, kteri si vloni zaplatili 30 tis...nebo je dalsi reseni, UJAK, ten je
sice o dost drzsi, ale jistejsi :-) ;-)
neuvědomila.A je to k vzteku.
- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Len by som rada podotkla, že možnosť vzdelávania v programoch CŽV je dostupná už roky a jej kapacita sa v zásade nemen. Navyše, celý program funguje inak - odlišné kódy predmetov (tzn. odlišná organizácia), odlišná dotácia, odlišný spôsob financovania... Takže nižší počet prijatých na "riadne" štúdium nemožno v celom rozsahu pripisovať na vrub existencie CŽV.
14. 5. 2014 19:40.59, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Pani Uhlarova, je sice hezke, ze se kapacita na CZV nemeni, ale zasadne se meni na tzv.radnem studiu... a o tohle nam jde ... o radne studium....a proc mi univerzita vloni poslala dopis, kde cituji "toto celozivotni vzdelavani bude probihat paralelne, shodne discipliny, s prvnim rocnikem bakalarskeho studia Specialni pedagogika", konec citace. Takze kody jsou zrejme odlisne, ale obsah uciva v predmetech asi ne. Nebo se snad pletu?
14. 5. 2014 20:10.36, , učo- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Vzdelávanie v CŽV je paralelné a obsahovo totožné, to je pravda. Inak by totiž nemohlo byť uznané, ak sa účastník CŽV dostane na riadne štúdium. Odlišné kódy predmetov znamenajú odlišnú agendu, odlišné financovanie štúdia, odlišnú organizáciu, odlišné úväzky vyučujúcich v týchto predmetoch a programoch, odlišný spôsob financovania týchto vyučujúcich etc. Obávam sa, že stále nevidím ten "problém", resp. argumenty pre tvrdenie, že existencia CŽV znižuje a obmedzuje počty študentov v riadnom štúdiu, nehnevajte sa. Edit: Vzdelávanie v programoch CŽV si financujú samotní účastníci. Ich počet je teda limitovaný len kapacitou programu. Počet študentov prijatých do riadneho štúdia ale, okrem iného, závisí aj na výške dotácií od MŠMT. Fakulta sa teda nerozhoduje o znížení/zvýšení počtu prijatých len z vlastného plezíru.
14. 5. 2014 20:15.01, Mgr. Zuzana Uhlárová (StudO RMU), učo 238351- Re: specialni pedagogika-pocet prijatych
Dobre tak jinak. Chcete mi tedy rict, ze ti, kteri si vloni zaplatili CZV se nakonec nesetkaji v rocniku s radne prijatymi studenty? Chcete mi rict, ze ti, kteri si zaplatili CZV, ac meli napr. percentil 21 nejsou zvyhodneni pred temi, kteri meli napr. 3x vyssi percentil, ale nezaplatili si CZV? Takze skutecne do prvniho rocniku nastoupi 50 uchazecu... Nikdo nic netvrdil o pleziru...ciste jsem tu psala svuj nazor...reknete mi prosim, kolik je skol v nasi republice nabizejicich spec.pedagogiku, ktera pote nabizi magistersky obor spec.pedagogika ucitelstvi? Asi mnohem mene nez napr. ekonomicke obory...tim padem se vase skola stava zadana....a tim padem si muzete urcovat podminky, ktere vyhovuji predevsim vam...opet muj nazor...abyste mi nakonec nepodsouvala, ze neco tvrdim...pouze si to vse myslim, ale jestli mi to dokazete vyvratit jedine dobre...
14. 5. 2014 20:32.01, , učo
Dobrý den,
v první řadě je třeba říci, že účastníci CŽV nemají žádnou výhodu. Za vzdělání
si platí, což ostatně můžete i Vy, nikdo Vám nebrání. Nehledě na to, musí splnit
přísnější kritéria a přestup na „řádné“ nemají jistý. Nemluvě o tom, že mohou
rovnou zapomenout na studentské slevy, nebo na placení zdravotního státem.
Nemají totiž statut studenta.
povinnosti. Ale ve stavu, v jakém to je, tzn. kdy platí poplatek pouze za
studium, nikoliv za "ulehčení", pak v tom žádnou výhodu nevidím.
vam teda povedlo!!! Kdybyste aspon odpovidala na kladene otazky....
nedostali na školu, tak také nemáme žádné studentské slevy a navíc, já už jsem
si to třeba nemohla dovolit,nedostat se na školu, jelikož už mi nevychází
studium zadarmo dle zákona. A že si to může zaplatit každý?? Děláš si srandu. To
teda opravdu nemůže! Nevim, kde bych vzala patnáct tisíc navíc, když za sebe
budu muset platit všechna možná pojištění!!Navíc když se na CŽV člověk opravdu
snaží, tak se prostě dostane na řádně studium a aspon studuje a něco umí,
narozdíl od nás.
Dobrý den,
Váš příspěvek je trochu zmatený, ale pokusím se tak nějak reagovat na vše.
1) Psala jsem, že CŽV žádné výhody nemá, naopak → přináší řadu negativ, např. ve
formě poplatků atp. Což mi i Vy teď potvrzujete. Paní, na kterou jsem reagovala
totiž tvrdila, že CŽV má výhody (tak jsem jí chtěla poukázat, že zas tak tolik
výhod nemá).
2) Je logické, že když se někdo nedostane na školu, nemá statut studenta, a tedy
ani studentské slevy. Nikdy jsem netvrdila opak.
3) Pokud nebudete chodit na VŠ, resp. Nebudete mít „řádné“ studium, pak,
předpokládám, budete pracovat (a pokud nebudete OSVČ), pak za Vás sociální a
zdravotní bude platit zaměstnavatel, nebo budete na úřadu práce a situace je
stejná, takže platit nebudete, v čem je tedy problém?
zákona nárok na "studium zadarmo"?
percentilu (což mě přivádí k otázce - jaký je váš percentil?). TSP jsou rok od
roku jednodušší (již několik let je doučuji, takže v tom mám celkem přehled) a
dosáhnout vysokého počtu bodů mi přijde poměrně snadné (a statisticky vzato také
vysokého percentilu), pokud se na to uchazeč patřičně připraví. Pravidelně
každoročně upozorňuju, že je dobré (především pro maturanty) se připravovat už
od března, zkoušet alespoň 2-3 testy týdně a postupně tento počet zvyšovat.
Kašlou na to a pak naplákají, že se nikam nedostali.
K tomu placení za CŽV se vyjadřovat ani nebudu, to už tady bylo víc než
dostatečně vysvětleno a argumentováno pověřenými osobami :-)
Ještě bych se chtěl zeptat, kam všude máte podanou přihlášku (nejen v rámci MU),
jaký je váš skutečný přehled o tomto oboru v rámci ČR?