Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2014 - Discussion forum
Pavel Jagoš,
TSP 2013 /var 01/otázky č. 12, 13,17 /elektronická verze
Dobrý den,
potřeboval bych poradit s těmito příklady
př č.12: symboly mají následující význam určete x:
př č.13: Který obrázek odpovídá uspořádání čísel(větší číslo je výše než menší)?
př č.17: Doplňte čísla místo otazníků:
- u tohoto příkladu vím, jak dostat horní číslo těch 12, ale nevím, jakým
způsobem se došlo na číslo spodní tzn. -6.
Dobrý deň,
č. 17
Spodné číslo je prosto stanovené tak, aby vám fungoval princíp počítania.
Keďže píšete, že princíp počítania chápete, nemal by to byť probém.
"Súčet čísiel v kruhu nad sebou násobené číslom v obdĺžniku = číslo v hornom
kruhu."
nasledujúceho v obdĺžniku (1)
Podľa mechanizmu počítania to nie je problém dosadiť - vyberáte v podstate len z
dvoch možností - b) a e)