26/10/2008 21:45new
Numerické myšlení
Eliška Nováková
26/4/2015 12:17new
TSP 2011\var. 1
Dobrý den, prosila bych o vysvětlení TSP 2011\var. 1 příklad 12 a 18. Děkuji
Jaroslav Zejda
28/4/2015 10:33new
Možná sem dej raději rovnou zadání příkladu. Uvedené příklady nejsou v
numerickém myšlení.
last modified 28/4/2015 13:04 new

Interaktívne TSP má iné číslovanie úloh ako .pdf verzia, to spôsobuje ten rozdiel.

12

 

18

Jaroslav Zejda
28/4/2015 12:55new

Aha, děkuji.

Takže k té jednodušší - č. 18:
Vezmeme situaci vlevo nahoře. Součet čísel nad čárou je 8. Součet čísel pod
čárou je -1. A jak dostat číslo 9? Od čísla nahoře odečteme to spodní -> 8-(-1)
= 8+1=9

Stejně tak situace vpravo: 2+(-5)+1= -2...a spodní řádek: 4+(-)4=0 a nakonec je
odečteme: -2-0=-2

No a schází nám poslední situace:
Začneme součtem vespod:ten je -3. Čili musí platit: x-(-3)=0
x (což je součet horních čísel) musí být -3 --> -3-(-3)=-3+3=0. A ten získáme,
když za otazník dosadíme 0 protože -9+6 je již -3. Správná odpověď je a).
28/4/2015 15:23new

ad 12 => jde o prosté (dvojnásobné) dosazení do úvodní rovnice:

nejprve "x+1" namísto "a" podle poslední rovnice:

(2[x+1]-1)/([x+1]-2)=5

z toho vypočteme, že x=2

následně můžeme při znalosti "x" vypočítat •(x-1) dosazením "x-1" namísto "a":

(2[x-1]-1)/([x-1]-2)=(2-1)/(1-2)=-1

proto d) -1
Eliška Nováková
6/5/2015 14:14new
Moc děkuji. :)