Analytické myšlení a úsudky - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2021 - Discussion forum
Michaela Matoušová,
Př.52 asi 2011/11 pdf bonbony Pepík a Toník
Dobrý den,
jak byste si napsali na tento příklad rovnici, nebo je jednoduší si to odvodit?
P=T+20
X=2T+20
X-Y=20
X=20+Y
Y=2T
X=20+Y a) 100=20+80; 80=2x40; P=40+20; dál dosazuju musel sníst 50 a ten druhý 30, z toho vidím, že 50 není dvojnásobek 30.
d) 80=20+60; 60=2x30; P=30+20; dál dosazuju musel sníst 40 a ten druhý 20 = oběma zbylo 10; d) je správně
X=2T+20
X-Y=20
X=20+Y
Y=2T
X=20+Y a) 100=20+80; 80=2x40; P=40+20; dál dosazuju musel sníst 50 a ten druhý 30, z toho vidím, že 50 není dvojnásobek 30.
d) 80=20+60; 60=2x30; P=30+20; dál dosazuju musel sníst 40 a ten druhý 20 = oběma zbylo 10; d) je správně
Veronika Ševelová,
Zdravím, zkusil byste prosím rozepsat jednotlivé rovnice, které máte vypsané pod sebou? Chápu první P=T+20 (kdy Pepík měl o dvacet bonbonů víc než Toník), ale nechápu, co pak znamenají ty další - X=2T+20, X-Y=20, ....
Děkuji.
Děkuji.
Takže to už je jednodušší si rovnou říci:
Měli dohromady 100, aby měl o 20 víc, musí to být 60:40, museli by sníst 50:30, to není dvojnásobek.
Měli dohromady 80, aby měl o 20 víc, musí to být 50:30, museli by sníst 40:20, to je dvakrát víc.
Bez rovnic,
Měli dohromady 100, aby měl o 20 víc, musí to být 60:40, museli by sníst 50:30, to není dvojnásobek.
Měli dohromady 80, aby měl o 20 víc, musí to být 50:30, museli by sníst 40:20, to je dvakrát víc.
Bez rovnic,