3) založené na tradičních výtvarných technikách

 

Z knihy Advanced animation by Preston Blair (1947) zdroj: http://www.dieangewandte.at/

V rámci uvedených typů jsou nejnáročnější, protože objektem, který animujeme, je kresebný nebo malebný

výstup. Pro výsledných 8 sekund (100 snímků) animace bychom potřebovali při 12 fps 100 originálních kreseb. Proto je uvedená metoda náročná na představivost a kresebnou zkušenost autora. V závislosti na vlastní kresebné zkušenosti pravděpodobně budeme rádi, pokud se nám podaří úspešně rozkreslit např. základní fáze chůze lidské postavy tak, aby se figura pohybovala. Zkušený animátor-kreslíř však navíc dokáže chůzí vyjádřit emoční stav, ve kterém se animovaná postavička nachází. Při definování jednotlivých fází se sice můžeme řídit časem prověřenou klasikou:

Věřte, že výsledek ani tak není zaručen a odpovídá Vaší představivosti a kresebným dovednostem.
Ke kreslené animaci však můžeme přistupovat podobně jako William Kentridge, který animaci realizuje na jediném podkladu postupným vrstvením a umazáváním. Kentridgeův postup si ukážeme v následujícím tutoriálu.

 

 

 

Tutoriál: Animace kresby