Marketing v EU

Pokyny k POTům a seminární práci

 K úspěšnému absolvování kurzu je potřebné zpracovat jednu práci opravovanou tutorem a provést dotazování na základě tutorem připraveného dotazování včetně analýzy výsledků dotazování.

POT

Témata POTů navržená tutorem jsou zde:

 

1. Najděte v tisku (Ekonom, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta dnes a pod.) resp. na internetu (např.www.lidovky.cz) nejnovější zprávy o událostech v EU, které ovlivní marketingové řízení vybraného podniku a zhodnoťte, resp. zanalyzujte tento vliv. Věnujte se různých aspektům marketingového řízení – strategie a plánu, segmentace a targetingu, jednotlivých součástem marketingového mixu apod.

2. Ze zpráv posledních čtyř týdnů, resp. i delšího období uvedených v internetovém časopise Týden v Evropě na adrese www.evropska-unie.cz se pokuste vytvořit  přehled o činnosti institucí EU ve vámi vybrané oblasti – nejlépe odvětví anebo předmět podnikání určitého podniku a dopad na marketingové řízení. I u tohoto POTu se věnujte dopadu na různé aspekty marketingového řízení – strategie a plánu, segmentace a targetingu, jednotlivé součásti marketingového mixu apod.

3. Na internetových stránkách České zemědělské a potravinářské inspekce (www.czpi.cz) vyhledejte informace o legislativě v potravinářství nebo zemědělství, vyberte si ty, které Vás nejvíce zaujaly a popište například formou eseje, jak tyto zákonné úpravy (vesměs nové anebo novelizace) můžou ovlivnit marketing firmy. Samozřejmě si můžete vybrat také jinou oblast - životní prostředí, dopravu, ochranu spotřebitele atd. a čerpat z příslušných informačních zdrojů.

4. Vypracujte charakteristiku segmentu pro vámi zvolený produkt, resp. podnik  a navrhněte strategii umísťování tohoto produktu se zohledněním požadavků daného segmentu včetně specifik v rámci EU (anebo vybrané země).

5. S pomocí informací, které naleznete například v knize Jiný kraj, jiný mrav (autor John Mole, vydalo nakladatelství Management Press v r. 1995), Aktuální otázky mezinárodního obchodu (Soňa Gullová a kol., Praha: VŠE, 2002) nebo Mezinárodní obchodní jednání (Miroslava Zamykalová, Praha: Professional Publishing, 2003), , případně i v jiných publikacích nebo zdrojích obecně věnujících se problematice interkulturálního managementu, anebo z vlastních zkušeností, sestavte srovnávací tabulku pro SLEPT + CU+CO+O analýzu pro vámi zvolený produkt či službu s komentářem k výsledkům mající  charakter základních informací pro marketéra podniku hodlajícího vstoupit na určitý trh EU.

6. V rozsahu stanoveném pro POT naplňte jednotlivé součástí osnovy profilu databáze vybraného trhu pomocí koncepce "12 C".

7. Na konkrétním produktu popište součásti jednotlivých vrstev a dimenzí, fáze životního cyklu a možnosti standardizace či nutnosti adaptace pro jeho uplatnění se na vybraném trhu EU. Úkol spočívá zejména v naznačení specifik, která se v domácím prostředí nevyskytují.

8. Pokuste se (na základě vlastních znalostí a zkušeností anebo získaných informací) popsat strukturu ceny za produkt dodávaný do některé ze zemí EU a vysvětlit jednotlivé prvky celkové ceny včetně působení cenotvorných faktorů daných u analyzovaného trhu.

9. Pokuste se konkretizovat prvky “C” metody Czinkoty a Ronkainena na smyšlenou anebo reálnou firmu pro výběr distribučního kanálu do některé země EU pro konkrétní produkt anebo podnik.

10. Pokuste se navrhnout dvě varianty komunikačního mixu pro vámi zvolený produkt ve dvou různých zemích EU, anebo pro jednu ze zemí a Českou republiku. Zdůvodněte rozdíly a pokuste se také vysvětlit, proč tyto rozdíly musí být zohledněny a z čeho pramení. Můžete také zapracovat jednotlivé kroky komunikačního procesu.

 

Je také možné domluvit se s tutorem na vlastním tématu.

 Závazný rozsah a struktura POTu:

Rozsah práce je cca 6 – 8 stran textu (tj. cca 10000 – 12000 znaků bez mezer), písmo WORD, velikost 12, řádkování 1.

Závazná struktura:

  1. strana – identifikační údaje – téma, jméno a příjemné autora, UČO, kód předmětu, datum zpracování)
  2. strana  - úvod – vysvětlení, zdůvodnění zpracování tématu
  3. – 5. (resp. 7.) strana – vlastní řešení tématu
  4. poslední strana – použité zdroje dle normy ČSN ISO 690

Seminární práce

Pro procvičení si některých získaných poznatků a uvědomění si souvislostí jednotlivých prvků marketingového řízení v prostředí EU je požadováno také vyplnění dotazníku (s Vašim aktivním dotazováním respondenta) ve vybraném podniku, jenž se zabývá obchodováním na trzích EU. Součástí této seminární práce je také analýza získaných dat a informací, která by měla ústit do hodnotících závěrů.

Analytická a hodnotící část by měla být v rozsahu min. 1 strany textu ve Wordu, řádkování 1, velkost písma 12.

Standardizovaný dotazník Vám je k dispozici na této adrese v ISU (Učební materiály k předmětu):

https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl?fakulta=1456;obdobi=5003;kod=MKH_MAEU;furl=%2Fel%2F1456%2Fjaro2011%2FMKH_MAEU%2Fum%2F;info=